Gå til innhold

bekymret for skolestart til høsten

Anbefalte innlegg

Gjest maria.ka

Sønnen min på 5 og et halvt tisser seg i perioder ut daglig, opp til flere ganger. Av og til om natta også. Han sluttet med bleier da han var 3 og et halvt år. Har ikke oppsækt hjelp, har tenkt at det går nok over av seg selv, men nå er jeg bekymret for skolestart til høsten.

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219812-bekymret-for-skolestart-til-h%C3%B8sten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en sønn på snart 6 år som fortsatt tisser på seg på dagtid. Noen dager går "bra", andre ikke. Han sier selv at han ikke kjenner at han må på do. Med egen bakgrunn som psykolog, har jeg begynt å hjelpe ham med å bli mer bevisst på egne kroppssignaler. Dette gjør jeg gjennom å spørre ham hvordan det kjennes i kroppen; "Hvordan kjennes det i kroppen din nå?", "Er du sulten eller mett?", "Har du vondt noe sted?", "Sier kroppen din at du må tisse eller bæsje?". De første spørsmålene har jeg med delvis for å øke kroppsbevisstheten generelt, delvis for at det ikke skal bli for mye fokus på det området han ikke mestrer. VI har kun holdt på slik i noen uker, men merker allerede forskjell i form av færre "ulykker". Håper dette kan hjelpe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...