Gå til innhold

Hva er væskebehovet for en på 10-12 måneder?


Tildemor

Anbefalte innlegg

Jeg finner mange innlegg og svar om matbehov/problemer, men hvor mye melk og annen drikke bør man få i en på 10 måneder?

I løpet av et døgn får hun dette:

pupp tidligmorgen (ikke veldig mye pga biting)

30-40 ml. melk til grøt morgen,

40-50 ml. melk/juice til brød,

30-40 ml. melk/vann til middag,

pupp el. 50 ml. melk til grøt.

Er dette nok væske i løpet av et døgn?

Enkelte dager virker fontanellen innsunket og hun har hard avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Tildemor. Væske kommer også via mat så jeg kan ikke gi deg noe eksakte mengder. La barnet ditt styre det selv,men siden du tar det opp virker det som om du er litt bekymret. Det bør da vurderes i forhold til symptomene som du beskriver. Er avføringen veldig hård og urinen mørk så prøv å tilby mere drikke. Får han så lite i seg at fontanellen virkelig er innsunket, vil jeg anbefale at helsesøster gjør en vurdering etter å ha snakket med deg og sett ham. Dette temaet kan du også ta opp i forumet for barnemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...