Gå til innhold

Kinapapirer:Bekreftelse fra arb.giver

Anbefalte innlegg

Gjest Candice
Skrevet

Hei!Samler papirer til Kina: I veiledning står det at bekreftelse fra arb.giver skal inneholde "utsikter til videre arbeid". Er det da nok at det står at jeg har fast stilling, eller bør det utdypes nærmere ?

(Har 100 % fast stilling i helsevesenet, hatt det i flere år.)

Gjest Arbeidstager
Skrevet

I våre 2 søknader har det bare stått 100% fast stilling, og det har ikke vært noe mer spørsmål om det...

Lykkelig kinamor
Skrevet

Jeg har skrevet to slike bekreftelser som to forskjellige arbeidsgivere har undertegnet (snart 2-barnsmor). I begge har jeg skrevet at jeg har fast stilling, hvorfor akkurat jeg har denne jobben (sånn-og-sånn utdannelse og erfaring), og hvor utrolig viktig jeg er for arbeidsplassen min slik at jeg uten tvil vil ha denne jobben til jeg blir pensjonist :-)

Husker ikke helt hvorfor det skulle stå sånn, men tror det var etter råd fra Verdens Barn.

Gjest KinaKinaKina
Skrevet
  Lykkelig kinamor skrev (På 23.2.2006 den 14.57):

Jeg har skrevet to slike bekreftelser som to forskjellige arbeidsgivere har undertegnet (snart 2-barnsmor). I begge har jeg skrevet at jeg har fast stilling, hvorfor akkurat jeg har denne jobben (sånn-og-sånn utdannelse og erfaring), og hvor utrolig viktig jeg er for arbeidsplassen min slik at jeg uten tvil vil ha denne jobben til jeg blir pensjonist :-)

Husker ikke helt hvorfor det skulle stå sånn, men tror det var etter råd fra Verdens Barn.

Jeg er arbeidsledig,Hva skal jeg skrive???

Gjest chinamom
Skrevet

Vi holder på med det samme (Verdens Barn). Sjekket med de da jeg syntes det virket unødvendig når man har fast stilling, men det må med. Var noe med at det med fast stilling betyr forskjellige ting her og der.

Lykke til!

Skrevet

Hei Candice

Min arbeidsgiver skrev et standarbrev, der det stod at jeg hadde fast stilling, hvilke stillingsprosent, ansettelsedato og årslønn. Dette var bra nok.

Skrevet

Jeg har begge gangene bare hatt med at jeg har fast stilling, at jeg jobber 100% og hvilken årslønn jeg har.Det var også dette det var bedt om fra organisasjonens side.

Skrevet
  Arbeidstager skrev (På 23.2.2006 den 14.49):

I våre 2 søknader har det bare stått 100% fast stilling, og det har ikke vært noe mer spørsmål om det...

Vel, vel..

da har sikkert vi bedt om mer enn nok. For vi har bedt om å få med hvilke forsikringer jobbene våre dekker for oss ved død og ulykke. I tillegg til lønn, hvor lenge vi har vært ansatt osv.

Gjest puh ..ferdig med attestene
Skrevet
  KinaKinaKina skrev (På 23.2.2006 den 15.05):

Jeg er arbeidsledig,Hva skal jeg skrive???

AF skrev dette: Arbeidsledige søkere må få bekreftelse fra Aetat/arbeidskontoret om at man er arbeidsledig, hva man eventuelt får utbetalt samt planer om fremtidig arbeid (helst noen linjer på et eget ark som underskrives, dateres og stemples; ikke kopi av vedtak, kopi av skjermbildet og lignende).

Men gjerne vent til du får tilsvarende brev/oppskrift på dok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...