Gå til innhold

Familieferie Danmark, hvordan reiser vi?

Anbefalte innlegg

vi har leid et sommerhus i danmark (nær ebeltoft). Men hvilken ferge bringer oss over på greiest mulig måte? Jeg skjønner at vi kan reise både fra Sverige og norge. Vi bor i oslo, så det mest behagelige er selvsagt oslo, men det er sikkert dyrest også.

Hjelp, noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219845-familieferie-danmark-hvordan-reiser-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill båten tidlig, som de andre her sier.

Vi har også leid feriehus i Danmark, og fikk nå fergebillett tur/retur til rundt 1500kroner tror jeg det var. Men det var fra stavanger da.

Du får undersøke priser, men det lønner seg å bestille tidlig, ha dagreise, - evt. innvendig lugar, så blir det billigst mulig

Vi bor også i Oslo.

For oss var det mest praktisk å reise Oslo-Fredrikshavn med overnatting ombord. Overfart på dagtid blir lett lang med masse, masse folk og små barn som fort blir lei (tenkte nå jeg, da). Så vi sov oss til Danmark.

Tilbake tok vi båten Fredrikshavn-Göteborg (tok litt over tre timer). Den går fra Fredrikshavn flere ganger per dag, og det var praktisk å tilpasse det i forhold til kjørelengde og -tid fra det huset vi leide (det var et stykke å kjøre, vi måtte ha stått opp midt på natta for å rekke båten til Oslo). Og tre timer en mye mer "overkommelig" båttur når det fullt av folk overalt (vi fant oss en koselig plass på dekk og holdt oss stort sett der).

Begge turene var via Stena Saga, så det ble jo en slags pakkepris av det også. Og turen mellom Fredrikshavn og Göteborg kosta ikke så mye.

Annonse

Ta Stena Line fra Oslo til Frederikshavn. Alternativt for dere er Varberg Grenaa, men det er nesten like dyrt, og det er langt til Varberg. Men fra Oslo skal dere selvsagt ha lugar, men uten større kjennskap til bensinpriser, tror jeg det fort kan svare seg.

Vi pleier å gjøre som Gyda - nattbåt én vei hvis det passer, og via Göteborg hjemover, for å slippe dagseiling. Ingen av oss voksne holder ut tanken på en hel dag på en overfylt båt i ferietiden når ungene er med.

Ofte reiser vi over Göteborg begge veier. Sjekk når det går hurtigbåt, den tar bare to timer og er helt OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...