Gå til innhold

Kosedyr på skolen

Anbefalte innlegg

Har deres 1. klassinger felles kosedyr på skolen, og hva synes dere evt. om det?

Da sønnen min gikk i 1. klasse gikk de til innkjøp av et kosedyr. Hver dag ble en elev trukket ut til å få dyret med hjem. Det var selvfølgelig stor stas å komme hjem med kosedyret.

Nå går de i 2. klasse, og kosedyret kommer fremdeles hjem regelmessig. Sønnen min er stolt og glad for at det var han tur igjen.

Selv synes jeg dyret begynner å bli uappetittelig. I snart 2 år har det vært i div hjem og blitt koset med av både elev og søsken. Kanskje kjæledyr har hatt den i munnen. Noen har hatt fyr på den, ene foten er amputert. Og i høst da det var lustilfeller på skolen anket man jo litt.

Kunne jo vasket den, men det er ikke vaskeanvisning på den. Kanskje jeg skal ta sjansen neste gang..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219930-kosedyr-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har kosebamsen vært med hjem til noen en gang i uken. (helga).

Har ingen problemer med det, må jeg si. Hver dag, derimot, synes jeg blir noe i overkant.

Men hvorfor ikke bare spørre lærerne om det kan legges inn en "vaskedag" en dag i måneden eller noe sånn

Annonse

Har ikke skolebarn selv enda, men hæ? Felles kosedyr ??

Mye rart de driver med i skolen nå for tiden, må jeg si.

*gammeldags*

Jada...

Den er med hjem på rundgang, og så skal det logges i en bok hva den har vært med på osv. i løpet av dagen...

Mine unger ble lei lenge før man sluttet med det,- det var et pes å få skrevet i boka om kvelden...

Jada...

Den er med hjem på rundgang, og så skal det logges i en bok hva den har vært med på osv. i løpet av dagen...

Mine unger ble lei lenge før man sluttet med det,- det var et pes å få skrevet i boka om kvelden...

Loggboka til dyret var heldigvis kun med i 1. klasse. Det ble jo litt sånn at man måtte finne på noe slik at læreren hadde noe å lese for klassen dagen etter.

Jada...

*himle*

Personlig synes jeg det høres ut som noe stort tull. Kan man resververe seg mot ordningen ?

*himle*

Personlig synes jeg det høres ut som noe stort tull. Kan man resververe seg mot ordningen ?

Ikke uten å føle seg sær.

Sønnen min (førsteklassing) er interessert i selve trekningen om hvem som skal ha med seg bamsen hjem, det blir jo en slags konkurranse. Resten av opplegget er han ikke særlig opptatt av. Men vi har da, med felles anstrengelser, fått tegnet og skrevet litt i loggboka.

I barnehagen hadde de en nisse som var med alle hjem én gang i løpet av adventstiden. Da var det foreldrene som skulle skrive om all ugagnen nissen gjorde i løpet av besøket, f.eks. nattestider (festlig for meg som ikke eier sprelsk fantasi).

Denne klassebamsen dukker dessverre opp litt oftere, men den gjør heldigvis ikke fantestreker på egen hånd...

Annonse

Ikke uten å føle seg sær.

Sønnen min (førsteklassing) er interessert i selve trekningen om hvem som skal ha med seg bamsen hjem, det blir jo en slags konkurranse. Resten av opplegget er han ikke særlig opptatt av. Men vi har da, med felles anstrengelser, fått tegnet og skrevet litt i loggboka.

I barnehagen hadde de en nisse som var med alle hjem én gang i løpet av adventstiden. Da var det foreldrene som skulle skrive om all ugagnen nissen gjorde i løpet av besøket, f.eks. nattestider (festlig for meg som ikke eier sprelsk fantasi).

Denne klassebamsen dukker dessverre opp litt oftere, men den gjør heldigvis ikke fantestreker på egen hånd...

Hi-hi, sikkert en del av det pedagogiske opplegget. Får tenke seg godt om før man saboterer det, ja:-)

Når jeg leter bakerst i hukommelsen, så husker jeg faktisk at vi i 1. klasse (midt på 70-tallet!) hadde to dukker som het Fifi og Fofo, de var figurer som leseboka var bygd opp over, og disse dukkene ble med hjem av og til. Men uten loggbok. Og bare i første klasse.

Gjest Tatjana

Da min eldste gikk i, tja, var det 2. klasse? hadde de noe slikt. En hvit bamse. Jeg syntes den var fæl så jeg hev den rett i vaskemaskinen, og så hengte jeg den til tørk. Gikk helt fint. Etterpå skrev vi dagboka:

"Jeg (bamsen) har vært med X hjem. Moren til X kjørte meg i vaskemaskina og hengte meg opp med klesklyper i ørene. Det var ikke noe ålreit, men jeg ble veldig ren av det."

Ingen som klagde på det... Ta sjansen på å slenge den i vaskemaskina. Blir den ødelagt så forteller du læreren hvorfor du gjorde det, og beklager at den ikke tålte vask. Føy til at det burde den tåle når den skal være med alle elevene hjem, runde på runde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...