lokern Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei Jeg driver mye fysisk trening og prøver å spise sunt for å holde meg i best mulig form. Derfor lurte jeg på om kaffedrikking kan påvirke formen min på noen måte, da jeg drikker mye kaffe om morgenen før jobb. Noen har også nevnt "kaffevom"? Jeg lurer også på om kaffe er kvisefremkallende? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marres Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Kaffe er bra starte dagen med hvis du trener tidlig, da kaffe øker forbrenning (ikke noe slankeeffekt, men øker forbrenning på den måten at du blir kvikkere). Så kaffe og en frukt som et lite måltid før trening er bra. For mye kaffe er ikke bra igjen (men ingenting er bra hvis det blir for mye). Mange opplever luft i magen, vondt i magen, "hjertehopp" (at det føles som om hjertet av og til slår to ganger på rappen), hodepine osv, men dette er jo så klart individuelt. Om kaffe er kvisefremkallende vet jeg ikke. FOr noen kan det sikkert være det, men du bør nok sjekke andre matvarer i kostholdet ditt først. Kaffe er derimot veldig vanedannene og fyller opp blære rimelig fort. Så ikke lurt å drikke for mye kaffe før trening, da vesken kaffe fører med seg IKKE kan erstatte vann (inneholder jo mye vann, men også en del "unyttige" ting mtp en god treningsøkt). Håper dette var til noe hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.