Gå til innhold

Kaffe i forhold til trening


lokern

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver mye fysisk trening og prøver å spise sunt for å holde meg i best mulig form. Derfor lurte jeg på om kaffedrikking kan påvirke formen min på noen måte, da jeg drikker mye kaffe om morgenen før jobb. Noen har også nevnt "kaffevom"? Jeg lurer også på om kaffe er kvisefremkallende?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Marres

Kaffe er bra starte dagen med hvis du trener tidlig, da kaffe øker forbrenning (ikke noe slankeeffekt, men øker forbrenning på den måten at du blir kvikkere). Så kaffe og en frukt som et lite måltid før trening er bra.

For mye kaffe er ikke bra igjen (men ingenting er bra hvis det blir for mye). Mange opplever luft i magen, vondt i magen, "hjertehopp" (at det føles som om hjertet av og til slår to ganger på rappen), hodepine osv, men dette er jo så klart individuelt. Om kaffe er kvisefremkallende vet jeg ikke. FOr noen kan det sikkert være det, men du bør nok sjekke andre matvarer i kostholdet ditt først.

Kaffe er derimot veldig vanedannene og fyller opp blære rimelig fort. Så ikke lurt å drikke for mye kaffe før trening, da vesken kaffe fører med seg IKKE kan erstatte vann (inneholder jo mye vann, men også en del "unyttige" ting mtp en god treningsøkt).

Håper dette var til noe hjelp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...