Gå til innhold

Henger dere ut klær til tørk?

Anbefalte innlegg

Må sies at jeg bor på innlandet, det er rolig rundt her og lite forurensing. Men mye fugler! Har markise over verandaen som jeg tenkte jeg kunne kjøre ut, slik at fuglene ikke kan fly over og drite på klærne, men de kan jo fly under markisen.....

Er det litt panikk aktig, eller henger dere ikke ute klær?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219939-henger-dere-ut-kl%C3%A6r-til-t%C3%B8rk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det hygienen eller fugleinfluensaen du tenker på?

Jeg tørker ute vår, sommer og høst når været og temperaturen tillater det. Tørkestativet (fastmontert) står delvis under et stort tre, så en sjelden gang kommer det fugleskitt på tøyet. Da vasker jeg det selvsagt omigjen - uten å inhalere møkka først.

Sånn har jeg tenkt å gjøre det i år også.

Annonse

Er det hygienen eller fugleinfluensaen du tenker på?

Jeg tørker ute vår, sommer og høst når været og temperaturen tillater det. Tørkestativet (fastmontert) står delvis under et stort tre, så en sjelden gang kommer det fugleskitt på tøyet. Da vasker jeg det selvsagt omigjen - uten å inhalere møkka først.

Sånn har jeg tenkt å gjøre det i år også.

Greit å høre! Det blir jo mye friskere luft av klærne da de henger ute, og tørker mye fortere også, selv om noen mener motsatt.

Her er d ingen pollen i lufta nå, og mye friskere luft ute enn inne. Slik det er her, blir d mindre allergi av at de henger ute... På denne tida av året!

Er bare en vane og her er det mye katter også, så jeg gidder ikke å ta noen sjanser på det gitt:)))

Har fått beskjed på riksen at jeg ikke skal så da må jeg være snill jente å høre etter:)))

Greit å høre! Det blir jo mye friskere luft av klærne da de henger ute, og tørker mye fortere også, selv om noen mener motsatt.

synes det blir en ekkel luft i klær som henger ute jeg. mye bedre når de henger inne og lukter tøymykner:) inne hos oss lukter det ikke vondt da..

Annonse

Gjest blomsterløk

Synes ikke det lukter rent lenger jeg, da, lukter bare ute liksom. Blir stivere av de også klærne synes jeg.

Godt man har forskjellig smak da! :)

Ingenting som er så godt som å legge seg i nyvasket sengetøy som har hengt ute til tørk, synes

Gjest Elextra

Synes det er deilig med tøy som har tørket ute, så sant det ikke er gresspollensesong. Ville ikke bekymret meg for fugleinfluensa.

Men synes det er litt stress å tørke tøyet ute, ofte rekker jeg ikke ta det inn før det kommer en skur. Blir derfor oftest til at det tørker inne.

Når det er tørkevær henger jeg veldig ofte klær ut til tørk. Har tørkesnorer under taket på verandaen, og har ikke vært plaget med fugl.

Fuglene blir nok heller skremt av klærne som henger ute.

Ikke noe lukter så godt som utetørkede klær!

Her vi bor er været såpass skiftende at utetørking - helt ute i friluft - er et risikoprosjekt.

Vi bruker tørketrommelen til bortimot alt på vinterstid, det som ikke tørkes der tørker inne.

Om sommeren henges sengeklær, håndklær og slike store ting på tørkesnora i hagen. Småklær gidder jeg ikke å henge ut, det er å lage seg ekstra arbeid.

Har aldri opplevd noe fugleproblem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...