Gå til innhold

Vridninger i kneet


Gjest Superfly

Anbefalte innlegg

Gjest Superfly

Jeg er 16 år og går på idrettslinja. Sist uke var det ski og jeg falt en god del og dette førte til at det eine kneet blei vridd ein god del, men eg fekk ikkje særleg vondt. Nå har eg problem med å gå "fritt". I visse bevegelser kjenner eg smerter i kneet. Dersom eg løftar foten opp og beveger i kneet kjenner eg med handa at det "knekk" og at det bular ut der det ikkje skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei. Du trenger vel egentlig kun ett råd. OPPSØK LEGE !

Symptomene dine kan bl.a. være forårsaket av en meniskskade eller av en løs bruskbit i kneet. Uansett bør du sjekkes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gamla

Har vært hos privat ortoped, blitt henvist til MR .Diagnose:hydrops i h.kne og en menisk skade i v.kne Ortopeden sier at det ikke kan gjøres noe kirurgisk nå med v. kne, men kan en ikke få vekk vannet i h. kne? Jeg har hatt smerter i flere år i hofter og knær, av og til "sklir" leggbeinet ut av stilling, likeledes lårhalsen, beinet vil ikke bære meg. Hadde betennelse i slimposen i h.hofteledd i jan. Jeg er i jobb som lærer og flyr i lange korridorer og mange trapper. Har vel sjelden tatt hensyn til kroppens signaler. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...