Gå til innhold

Bæresele på hentereise

Anbefalte innlegg

Gjest kinamama

Jeg vet dette blir anbefalt. Og er positiv til det.

Men det er ganske mye penger å kjøpe en f.eks ergo bæresele til 700-800 kroner for bare hentereisen.

Vet at den ikke kommer til å bli brukt hjemme.

Barnet er 1,5 år.

Er Baby Bjørn selen for liten?

Går den å bruke selvom den kanskje er litt for liten. Det er mange som har det å låne bort, men vet ikke om noen som har ergo bæresele eller en annen som er beregenet for litt eldre barn.

Er litt rådvill her. Bør jeg koste på meg en bæresele for riktig alder?

Eller satse på Baby Bjørn?

Takknemlig for litt tilbake melding her:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220043-b%C3%A6resele-p%C3%A5-hentereise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilja (den opprinnelige)

Jeg brukte BabyBjørn på begge mine. De var hhv. 10mnd/5.4 kg og 12 mnd/10.2 kg da de ble hentet.

Stappa dem inni bæresela med ullklær, vinterdress og det hele. Det var i trangeste laget for den største av dem, men det gikk greit.q

Gjest BabyBjørn

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/barneutstyr/subdet3.htm

'Selen kan ofte brukes allerede fra den første leveuken, (minimumsvekt 3,5kg) og kan brukes så lenge du orker å bære barnet. Vanligvis ikke lenger enn ca 1-årsalderen'.

Gjest kinamama

Jeg brukte BabyBjørn på begge mine. De var hhv. 10mnd/5.4 kg og 12 mnd/10.2 kg da de ble hentet.

Stappa dem inni bæresela med ullklær, vinterdress og det hele. Det var i trangeste laget for den største av dem, men det gikk greit.q

Hei!!

Da ser jeg jo at det kan by på problemer med vårt barn på

1 1/2 år i en baby bjørn sele.

Hun kan selvfølgelig være på størrelse med en norsk etåring. Da går det akkurat. Og sikkert for en liten periode i Kina.

Hun var ikke så stor på 1 års kontrollen.

Vanskelig.

Bruker en den bæreselen så mye

da?

Ryggen min tåler det ikke så bra og kanskje hun ikke godtar pappa med en gang. Hvem vet???

thuva1365380402

Da vi reiste på hentereise til Korea i 2003, kjøpte vi en brukt Babybjørn bæresele. Vi visste også at vi fikk med en bæresele fra Holt i Korea. Men vi brukte Babybjørn bæreselen på flyet, og de første 14 dagene hjemme. Etter det ble den ikke brukt. Vår sønn var bare 3,5 mnd ved henting.

Hvis du synes det er dyrt å kjøpe ny bæresele, så er det helt sikkert mulig å få kjøpt brukt. Det gjorde vi, og var kjempefornøyd med det kjøpet. Vi kjøpte veldig mye brukt vi da....bl.a. voksipose. Den kunne man ikke se at hadde vært brukt en gang.

Hei!!

Hun kan selvfølgelig være på størrelse med en norsk etåring. Da går det akkurat. Og sikkert for en liten periode i Kina.

Vanskelig.

da?

Ryggen min tåler det ikke så bra og kanskje hun ikke godtar pappa med en gang. Hvem vet???

Hva med heller å satse på en bæremeis, da? Der kan barnet sitte trygt, skjermet og ha god oversikt.

Bare et forslag ;)

Annonse

Det går sannsynligvis helt fint for dere å bruke BabyBjørn. Den kan brukes så lenge barnet ikke er for tungt (eller altfor lang, men det er deres barn neppe).

Min datter var 14 mnd (og ca. 7 kg) da jeg hentet henne, og vi brukte BabyBjørn med stort hell - også i flere måneder etter hjemkomst.

Gjest kinamama

Hva med heller å satse på en bæremeis, da? Der kan barnet sitte trygt, skjermet og ha god oversikt.

Bare et forslag ;)

Joda...ikke dumt, men da bruker vi heller vognen. Sitte i bæremeisen skal hun få lov til hjemme. Vi har en slik.

Men vet du...jeg tror ikke jeg tar med den. De får jo ikke nærhet og det er jo viktig med tilknytningen.

Men alldeles ikke dårlig forslag. Vet mange har brukt det på hentereise. Takker og bukker .

Gjest kinamama

Det går sannsynligvis helt fint for dere å bruke BabyBjørn. Den kan brukes så lenge barnet ikke er for tungt (eller altfor lang, men det er deres barn neppe).

Min datter var 14 mnd (og ca. 7 kg) da jeg hentet henne, og vi brukte BabyBjørn med stort hell - også i flere måneder etter hjemkomst.

Takk...det hørtes lovende ut. Da tror jeg jammen jeg legger meg. Og slår meg til ro med Baby Bjørn. Har surfet litt på nettet og det er ikke mange Ergo bæreseler til salgs.

Kjøper gjerne en brukt, men men.

Joda...ikke dumt, men da bruker vi heller vognen. Sitte i bæremeisen skal hun få lov til hjemme. Vi har en slik.

Men vet du...jeg tror ikke jeg tar med den. De får jo ikke nærhet og det er jo viktig med tilknytningen.

Men alldeles ikke dårlig forslag. Vet mange har brukt det på hentereise. Takker og bukker .

Vi hadde faktisk med til Kina både BabyBjørn, bæremeis, og trille! Vi vekslet mellom alle tre, og det var bra for ryggen! Kan bli litt slitsomt å bære på magen hele tiden. Og skal dere på den kinesiske mur kan dere bare glemme vognen!

Så har dere plass, så stapp disse nedi hverandre, surr et tau rundt det, og få en stor pose på flyplassen å legge det i. Det fraktes som spesialbagasje og det går lett og greit.

Det smarteste er å låne en baby-bjørn. Vi var vi glad for å kunne veklse mellom bæresele og vogn (barn 14 mdr.). Det var godt å kunne oppleve følelsen å ha henne nær og gå litt rundt å shoppe uten vogn. Men det kan ta på ryggen, så det er godt å veksle mellom bæresele og trille.

Jeg fikk ellers kjøpt en veldig fin, lite bruktBaby-Bjørn på www.qxl.no.

Fikk den 80,- kroner :))

Så følg med,så kan du gjøre et kupp. Søk med jevne mellomrom, så dukker det nok noe opp.

Siden barnet er så stort, vil du neppe bruke den mye etter du kommer hjem, så da er det vel greiest å få tak i en rimelig.

Lykke til!

Husk at det kan bli lange strekninger å gå på flyplasser o.l. uten at du kan ha vogn med. Da er bære-sæle evt. bæremeis greit å ha. Noen ganger får du ta paraplytrillen med, men ikke alltid.

Neste gang vi skal på hentereise tror jeg at vi tar jeg med alt:

trille, bæremeis og Baby-Bjørn.

Annonse

Gjest lilja (den opprinnelige)

Hei!!

Vanskelig.

da?

Jeg brukte den endel, men det var mye fordi jeg var alene på begge hentereisene. Det var litt tungt for ryggen, men tross alt enklere enn å buksere vogna over alle tersklene og trappene :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...