Gå til innhold

Når står dere opp på søndager?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf

Vi har også en 8 åring som pleier være her iblant. Om vi ønsker sende han hjem (feks i 20 tiden eller i middagstid) så ber han ofte om å ringe hjem- for først å spørre om han kan komme.

Stakkars barn!

Er han ikke sikker på om han er velkommen hjemme? Så grusomt det må være!

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

4

• PieLill

4

• annegunn

3

• avtrykk

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Stakkars barn!

Er han ikke sikker på om han er velkommen hjemme? Så grusomt det må være!

Ja, ikke sant?

Foreldrene virker oppegående og fornuftige mennesker.

Barnet er et flott lite menneske, og oppfører seg utmerket. H*n virker både trygg og glad.

Jeg vet ikke hvorfor han ber om å ringe. Kanksje jeg burde spørre han ved en evt neste gang?

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ja, ikke sant?

Foreldrene virker oppegående og fornuftige mennesker.

Barnet er et flott lite menneske, og oppfører seg utmerket. H*n virker både trygg og glad.

Jeg vet ikke hvorfor han ber om å ringe. Kanksje jeg burde spørre han ved en evt neste gang?

"Kanksje jeg burde spørre han ved en evt neste gang?"

Siden foreldrene virker oppegående og fornuftige, så kan du jo nevne det for dem, sånn i forbifarten? Kanskje det beror på en misforståelse?

Vi bytter på å stå opp med barna. Som regel er det imellom 06-07 *gjesp*

Elste får ikke lov til å gå ringe på før etter kl 12. Men dette er noe vi er blitt enige med barnas foreldre. Og de andre barna kommer ikke å ringer på her før etter 12 :)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Det varierer veldig. Ungene sover alt fra 0700 til 1000 i helgene. Gutten på 8 står opp selv og ser på Barnas morgenstund. Han er A-menneske, lysvåken og sprudlende om morgenen. Det er en kamp å holde han vekk fra lekekamerater til 10-11-tiden søndags morgen. Men han får ikke gå til noen før den tid søndager.

Junior er også A-menneske, så morgenene har blitt mye behagligere etter at han ble stor nok til å klare seg selv.

Han er også litt for glad i å se på TV, så vi har satt et tidspunkt for når han får lov til å begynne å se på det. Før det koser han seg sammen med oss i dobbeltsenga.

Annonse

Vi ligger til 10-11. En av oss følger snuppa ned når hun våkner rundt 9, lager mat tilm henne og setter på TVen. Hun sitter pent i stua og spiser og ser på TV og når hun blir lei så kommer hun opp i senga vår og koser en stund før vi står opp.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Her i nabolaget er reglen at alle ser på barne-tv i helgene, før man begynner å gå ut (gjelder på vinteren spesielt, da).

Vi spiser som regel stor frokost kl. 10.00, så våre unger er sjelden ute før 11-11.30.Det har naboene lært, så det er svært sjelden noen ringer på før 11.

Om sommeren spiser vi ofte frokost på terrassen tidligere, og da blir samtidig grensene for besøk noe annerledes. Men det ringes ikke på noen dører før 10.30 da heller.

Dersom mine ville gå bort tidligere, ville jeg helt sikkert sendt en melding til foreldrene for å spørre om de var oppe.

Det høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på.

Vi har heller ikke noe i mot om nabobarn stikker innom mens vi spiser frokost ute om sommeren, da blir settingen noe helt annet.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Kommer an på ..... somregel står vi voksne opp i 10 - 1/2 11 tiden, barna står opp i åtte tiden i helgene, og ser på tv, er inne hos oss å koser litt i senga, ser på tv litt igjen osv.

Sender ikke barna ut på venninnebesøk før i ellevetiden.

Det høres veldig ut som hos oss, bortsett fra at jeg ikke har samvittighet til å bli liggende lenger en til maks 10:00. Da innbiller jeg meg at barna er utsultet :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Synes også 9.30 er for tidlig for besøk i helga.

Om barna er sendt av foreldrene eller kommer på eget initiativ, er en annen sak.

mvh

"Om barna er sendt av foreldrene eller kommer på eget initiativ, er en annen sak."

Du sier noe. Jeg forhører dem jo ikke akkurat, så jeg vet ikke om de er "sendt ut" eller ikke.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Vi bytter på å stå opp med barna. Som regel er det imellom 06-07 *gjesp*

Elste får ikke lov til å gå ringe på før etter kl 12. Men dette er noe vi er blitt enige med barnas foreldre. Og de andre barna kommer ikke å ringer på her før etter 12 :)

Jeg misunner deg som får til det med å stå opp tidlig etter tur.

D.v.s, jeg misunte alle som fikk det til da barna mine var små.

Mannen min insisterte alltid på at vi begge måtte stå opp, så jeg fikk aldri sove lenge den gangen.

Men jeg tar det igjen nå ;-)

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Vi ligger til 10-11. En av oss følger snuppa ned når hun våkner rundt 9, lager mat tilm henne og setter på TVen. Hun sitter pent i stua og spiser og ser på TV og når hun blir lei så kommer hun opp i senga vår og koser en stund før vi står opp.

Det høres kjempekoselig ut da :-)

Jeg misunner deg som får til det med å stå opp tidlig etter tur.

D.v.s, jeg misunte alle som fikk det til da barna mine var små.

Mannen min insisterte alltid på at vi begge måtte stå opp, så jeg fikk aldri sove lenge den gangen.

Men jeg tar det igjen nå ;-)

Er kjempeheldig ja :)

Ikke usjeldent at han er ekstra grei og jeg får sove litt lenger begge dagene i helgen :)

Men han sier det selv at sover han lenger en til 08 så er han sløv hele dagen :)

Så selvom jeg står opp 06 en dag så er det ikke sånn at han ligger i sengen til 12 :)

Sover som regel til 08:30-09:00 jeg da.. Så får vi litt ut av helgen :)

Helt greit at du la den her, det er jo min tråd :-)

Gratulerer med snø, da! Her er vi overlykkelige over at den endelig begynner å smelte :-)

I dag er det sol, tre varmegrader og fortsatt store snømengder. men så lenge snøen ligger i ro (at det ikke kommer mer av den), så er det jo egentlig et vakkert syn.

Ser sikkert flott ut :-)

Her er det visst meldt kuldegrader ut i uka, så snøen smelter nok ikke med det første. Idag tok jeg vinterens første skitur. Hærlig :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ser sikkert flott ut :-)

Her er det visst meldt kuldegrader ut i uka, så snøen smelter nok ikke med det første. Idag tok jeg vinterens første skitur. Hærlig :-)

Vinterens første skitur?

Håper du får mange flere utover i uka.

Jeg har sendt deg en mail med et snøbilde :-)

Gjest theoline

Står aldri opp tidligere enn 10 på helg, som oftest halv elleve tiden, da er jeg utvilt!

Men har bare en gutt, og han er 5 år, og ordner seg selv, smører seg en brødskive, kler på seg og slår på tven, han kaller det kvalitetstid uten mor!

Deilig med så store barn!!

Gjest Ulvinnen Lurulf

Står aldri opp tidligere enn 10 på helg, som oftest halv elleve tiden, da er jeg utvilt!

Men har bare en gutt, og han er 5 år, og ordner seg selv, smører seg en brødskive, kler på seg og slår på tven, han kaller det kvalitetstid uten mor!

Deilig med så store barn!!

Da er 5-åringen din flink!

Mine barn er nok godt bortskjemt, de venter med å spise til mor/far lager frokost.

Gjest theoline

Da er 5-åringen din flink!

Mine barn er nok godt bortskjemt, de venter med å spise til mor/far lager frokost.

Han er vel kanskje det, har aldri tenkt over det egentlig...

Sikkert den enste ungen som hylgriner om mor viser seg i stuen før 10!

Men hadde aldri sluppet han ut av huset nei, og vi bor slik til at ingen små barn kan ringe på uten følge av en voksen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...