Gå til innhold

Pupp til en 3åring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

10

• kizmiaz

4

• mariamamma

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest småspist

"Unger spiser når de er sultne nok."

Hadde det enda vært så enkelt!

Du kan ikke ha erfart mye?

Det finnes barn som er uten matlyst, man lar dem ikke sulte i hjel for det.

Min lille niese er veldig veldig småspist, de har vært til flere leger, og av alle legene har de fått den samme beskjeden, "barnet spiser når det er sultent, ingen barn i Norge sulter ihjel".

Gjest Ulvinnen Lurulf

Min lille niese er veldig veldig småspist, de har vært til flere leger, og av alle legene har de fått den samme beskjeden, "barnet spiser når det er sultent, ingen barn i Norge sulter ihjel".

Det høres utrolig merkelig ut at de skal ha fått den beksjeden av legene.

Datteren til noen venner av oss, har flere ganger blitt innlagt og måtte fått intravenøs næring fordi de ikke har fått i henne nok mat.

Riktignok har denne jenta astma og er allergisk mot mye, men det hjelper ikke akkurat at hun ikke vil spise.

Så vidt jeg vet, har de aldri fått høre noe så overfladisk som "hun spiser når hun blir sulten nok" fra legestanden. Tvert i mot blir de oppfordret til å stappe i henne sjokolade og hva hun måtte ønske, fordi litt næring er bedre enn ingenting.

Gjest Jajøsss

Nei, om ungen vet h*n får pupp vet å være kresen på andre ting, velger h*n selvsagt det. De er ikke dumme heller.

Høres merkelig ut.

Det finnes barn i dette landet som vil bli både underernærte og feilernærte om man ikke setter alle kluter til.

Enten har de støtt på elendige leger eller så overdramatiserer de problemet.

Om barn er svært tynne har de dessuten minimalt å gå på om de blir syke.

mvh

Annonse

Annonse

Jepp, denslags hører med i en ammetråd med respekt for seg selv.

Og null respekt for andre...

;-)

Helt seriøst synes jeg det er synd at ammetråder så lett blir så følelsesladde. Det kunne jo vært en måte å utveksle nyttige erfaringer og nyttig informasjon.

Men det er jo mange kjepphester ute å går. Har mine jeg også, men de løper løpsk.

mvh

Venninna mi ammet sønnen til han var fire og det var ville protester da det ikke ble noe mer på han:-) Han er heller ikke noen pyngle av en mamma-dalt, men langt mer en Emil-type, for å si det slik. Han gikk heller ikke av veien for å be om pupp når de ikke var alene, også med andre barn tilstede (fikk det ikke da..) så han hadde vel ikke opplevd å få noen negative kommentarer rundt dette.

Jeg ville ikke gjort det nei,men synest ikke det er motbydelig, unaturlig eller noe som helst.

Tror nok ikke det er så mange som ammer så lenge. Det må bli opp til hver enkelt forelder syns nå jeg. Hvorvidt problemene rundt barnet og måltider har noen relevans til langvarig amming vet jeg ikke.

Selv ammet jeg til jenta mi var over 2 år (dvs bare litt kveldskos på slutten).

Fikk meg en "festlig" opplevelse da jeg bestemte meg for å slutte.

Vel jeg hadde sagt at nå er puppen til mamma tom. Helt greit. Ingen protester. Skjønnte hvor stor hun var blitt da vi dagen etter sto i laaaaaang kø i butikken:

"Puppen e mamma ton (tom)", sa hun høyt til de andre i køen. Ingen svarte.

"Hallooooooo!!! Puppen e mamma tooooooon!", ropte hun så alle hørte veldig godt.

Da skjønnte jeg hvor stor hun var blitt gitt.....

jaja. Hadde det vært opp til meg som melkeku kunne jeg sikkert ammet fortsatt for makan til produksjon jeg hadde. men tross jordmødres oppfordringer om å amme lenge følte jeg vel at jeg hadde ammet henne mer enn lenge nok.

He he, nydelig. ;o)

Tror nok ikke det er så mange som ammer så lenge. Det må bli opp til hver enkelt forelder syns nå jeg. Hvorvidt problemene rundt barnet og måltider har noen relevans til langvarig amming vet jeg ikke.

Selv ammet jeg til jenta mi var over 2 år (dvs bare litt kveldskos på slutten).

Fikk meg en "festlig" opplevelse da jeg bestemte meg for å slutte.

Vel jeg hadde sagt at nå er puppen til mamma tom. Helt greit. Ingen protester. Skjønnte hvor stor hun var blitt da vi dagen etter sto i laaaaaang kø i butikken:

"Puppen e mamma ton (tom)", sa hun høyt til de andre i køen. Ingen svarte.

"Hallooooooo!!! Puppen e mamma tooooooon!", ropte hun så alle hørte veldig godt.

Da skjønnte jeg hvor stor hun var blitt gitt.....

jaja. Hadde det vært opp til meg som melkeku kunne jeg sikkert ammet fortsatt for makan til produksjon jeg hadde. men tross jordmødres oppfordringer om å amme lenge følte jeg vel at jeg hadde ammet henne mer enn lenge nok.

Du kunne jo bare sagt du hadde en baby hjemme... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...