Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om når en står opp søndagene.

Synes dere det er greit å få uanmeldt besøk lørdags kveld kl 1900-2000?

På den tiden har vi som regel kveldskos med noe godt å spise. Nylig kom en dame med 4 unger, og de ble sittende til kl 2300. Jeg vartet dem opp, men syntes nå de kunne valgt en annen dag og litt tidligere tidspunkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220235-bes%C3%B8k-l%C3%B8rdags-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

amerikafareren

Ja jeg synes det er greit hvis man er godt kjent. Jeg synes kanskje det er litt spesielt med så mange unger. Jeg pleier å ringe på forhånd for å sjekke om noen er hjemme siden avstandene er som regel så store, men før i tiden fantes ikke tlf. og da var alle besøk uanmeldte.

Annonse

Uanmeldte besøk med mer enn et barn kan lett fortone seg som en invasjon. Det er noe jeg meget sjeldent gjør. Og en lørdagskveld blir helt uaktuelt.

Men fantes det ikke måter å si ifra på, så kunne dere i det minste fått kortet ned besøket.

mvh

Kanskje gubben var i krigshumør hjemme så de måtte rømme for en stund?

Jeg synes det er litt fælt at det er blitt sånn at folk må inviteres for å kunne besøke hverandre, så jeg blir glad for alle uanmeldte gjester med gode hensikter, også på en lørdagskveld.

Jeg hadde nok ikke likt det så veldig godt, nei... Mest sannsynlig hadde jeg ligget i badekaret når besøket kom, så det sier seg selv at jeg antagelig ville blitt litt stressa ;-)

Etter badinga går både mannen min og jeg gjerne rundt i pysjen med håret rett til værs. Litt kjedelig med uanmeldt besøk akkurat da....

Gjest abrahamsen

Det kommer helt an på hvem det er, hvor mange og hva vi gjør på dette tidspunktet.

JEG ville aldri gått på uanmeldt besøk på den tiden.

(Jeg går sjelden på uanmeldt besøk. Tørr liksom ikke. Men er veldig glad dersom noen kommer til oss uanmeldt)

Annonse

Uanmeldte besøk med mer enn et barn kan lett fortone seg som en invasjon. Det er noe jeg meget sjeldent gjør. Og en lørdagskveld blir helt uaktuelt.

Men fantes det ikke måter å si ifra på, så kunne dere i det minste fått kortet ned besøket.

mvh

Det er ikke alltid så enkelt å gi beskjed, men de gikk da mannen min begynte å snakke om at han skulle legge seg. Han hadde arbeidet fra 0700 til 1800, så for han var det ekstra slitsomt å få besøk så sent etter en lang arbeidsuke.

Hvis disse folka hadde kommet regelmessig på denne måten måtte man jo funnet på noe smart å si.

Kanskje gubben var i krigshumør hjemme så de måtte rømme for en stund?

Jeg synes det er litt fælt at det er blitt sånn at folk må inviteres for å kunne besøke hverandre, så jeg blir glad for alle uanmeldte gjester med gode hensikter, også på en lørdagskveld.

Vi pleier å ha litt familiekos lørdags kvelden. Etter det skal ungene legges, og da er det ikke så greit med besøk. Noe annet om de var invitert. Rutiner betyr mye med fire unger.

Når ungene er i seng synes jeg det er kos med voksenbesøk.

Jeg hadde nok ikke likt det så veldig godt, nei... Mest sannsynlig hadde jeg ligget i badekaret når besøket kom, så det sier seg selv at jeg antagelig ville blitt litt stressa ;-)

Etter badinga går både mannen min og jeg gjerne rundt i pysjen med håret rett til værs. Litt kjedelig med uanmeldt besøk akkurat da....

Når de to minste er i seng pleier jeg også å ta meg et deilig bad :o) Og det hender jeg får mannen min med også. Blir lite tid til det midt i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...