Gjest togli Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Vi mødre trenger ikke motvekt til skrytet, togli ;o) Men førstemann her var ganske kjapp til å krabber, reise seg etc. Men å gå helt alene, det gjorde han ikke før han var 14 mnd. Andremann var mye senere ute, men bestemte seg for å gå da han var 11 mnd. Da gikk han 300 meter (satte seg ned to ganger)! Dagen før gikk han bare 7 skritt på stua. Må si jeg klødde meg litt i hodet da, ja ;o) Okei, jeg skal droppe motvekta til skrytet neste gang ;-) Mine tre lå ganske likt i løypa helt fram til de skulle begynne å gå. Eldstemann gikk før hun var 11 mnd gammel, andremann når hun var 14-15 mnd gammel og sistemann når hun var 12 mnd gammel. Jeg trodde aldri andremann noen gang skulle begynne å gå, helt til svigermor fortalte at mannen min ikke klarte å gå før han var 18 mnd gammel ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220239-hun-krabber-o/page/2/#findComment-1637397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Tidlig? Knotten krabbet da han var 5 mnd og gikk alene da han var 9,5 mnd... Vel, som mange andre her også skriver, sent er det iallfall ikke:-) I følge et hefte fra helsestasjonen om motorisk utvikling står det om hovedtrekk i utviklingen fra 6-9 måneder: Bl.a. at: " Barnet ruller fra rygg til mage (ca 7-8 mnd gammelt).....barnet begynner å sitte i ringsittende (skyver seg selv opp til sittende med støtte på begge armene) og Noen begynner med krabbing i slutten av perioden" Om 9-12 mnd står det bl.a at "...barnet kommer opp i stående, balanserer i sideliggende og sidesittende, utviklet støttereaksjoner i sittende samt resiprok krabbing (motsatt ben og armer samtidig)..." Mine tre krabbet ved hhv.9-10 mnd, ved 12 mnd (!) og ved 8 mnd. alder. Nr. 2 gikk heller ikke før han var 17 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220239-hun-krabber-o/page/2/#findComment-1637453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.