Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Du kan koke grøt til barnet ditt av all slags mel/gryn. Selvfølgelig også havregryn.

Jeg har alltid kokt selv, for jeg synes det er for mye sukker i "ferdigpulveret". Jeg kjøpte grøtmel på helsekosten.

Det jeg lurer litt på er: Hvordan kan du synes det er dyrt med 30 kroner for 7 porsjoner????

Det er snakk om drøye 4 kroner for et måltid for barnet ditt... det er da ikke dyrt? Hva spiser isåfall resten av familien?

Jeg begynte med vanlig havregrøt til mine da de var rundt ett år, delvis pga prisen på babygrøt, delvis fordi de ble lei av babygrøten.

Har gjerne kokt den på melk fordi de har vært lite interessert i å drikke kumelk frem til de har vært rundt halvannet år.

Har en skvett melk i tallerkenen, drysser på havregryn, setter den i mikrobølgeovnen på full effekt i ca et halvt minutt, kanskje ett minutt (til det begynner å koke). Tar den ut, rører rundt og heller på kald melk og en klatt syltetøy.

Alle tre elsker dette til kveldsmat (2,4 og 7 år) :-)

Annonse

Hei!

Du kan koke grøt til barnet ditt av all slags mel/gryn. Selvfølgelig også havregryn.

Jeg har alltid kokt selv, for jeg synes det er for mye sukker i "ferdigpulveret". Jeg kjøpte grøtmel på helsekosten.

Det jeg lurer litt på er: Hvordan kan du synes det er dyrt med 30 kroner for 7 porsjoner????

Det er snakk om drøye 4 kroner for et måltid for barnet ditt... det er da ikke dyrt? Hva spiser isåfall resten av familien?

Dyrt og dyrt, relativt sett blir de ferdige barnegrøtene dyre.

Har du sett prisen på en pose Bjørn havregryn? På Kiwi koster den 7-8 kr pakka...

:-)

Dyrt og dyrt, relativt sett blir de ferdige barnegrøtene dyre.

Har du sett prisen på en pose Bjørn havregryn? På Kiwi koster den 7-8 kr pakka...

:-)

Ja, havregryn er billig, det er vel nesten all slags korn...

det eneste jeg stusset over var at prisen var grunnen til å bytte grøt...

Det er jo kronestykker vi snakker om, og det er maten til et familiemedlem. litt rart å tenke på å spare inn kronestykker liksom.

Jeg ville uansett gått for noe annet enn ferdiggrøtene da:-)

den opprinnelige m&m

Du kan også blande havregryn inn i de vanlige grøtene og spe ut pulveret på den måten. Ta kokende vann og havgrgryn sammen først så får gryna svelle litt før du tar oppi pulver + en skvett melk som kjøler ned.

Takk for svar alle sammen! Jeg ønsker at barnet mitt skal få et så sunt, godt og variert kosthold som mulig. Og hvis jeg kan få det til gjennom å lage middag og grøt selv istedenfor å kjøpe rådyre glass og pulverpakker, er det vel ingen skam å spare noen kroner?!

Takk for svar alle sammen! Jeg ønsker at barnet mitt skal få et så sunt, godt og variert kosthold som mulig. Og hvis jeg kan få det til gjennom å lage middag og grøt selv istedenfor å kjøpe rådyre glass og pulverpakker, er det vel ingen skam å spare noen kroner?!

Det er det selvsagt ikke.

Nå har ikke jeg lest hele tråden så med fare for gjentagelse, du kan kjøpe grøtmel av mange slag på helsekosten fra Helios. Spelt og hirse var storfavorittene her i huset. Jeg kokte alltid en litt god posjon som jeg oppbevarte i kjøleskapet og varmet opp når den skulle brukes. Kokes med vann og spes ut med morsmelk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...