Gå til innhold

Barnehage - hvordan finne ut hvor mange på venteliste?

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vite hvor mange som er på venteliste i min bydel.. Hvor finner jeg ut det? Er det bare trekning rett og slett? Hvordan er egentlig sjansene i år? Like håpløst som tidligere? Er vel ikke satset på full barnhagedekning, men lavere priser? Får ikke svar før i juni (Oslo) vi, det er ganske så håpløst siden jeg begynner å jobbe da, har søkt plass fra 1. august. Blir helt krise med å skaffe dagmamma hvis vi får avslag..

Hvor mye koster en hvit dagmamma? Hva får man i kontantstøtte hvis man ikke får barnehageplass? Vi må jobbe begge to desverre...

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen oversikt over barnehagelistene i Oslo, men en hvit dagmamma varierer ENORMT i pris - så der kan det lønne seg å lete godt dersom dere ender opp med den løsningen.

Vi bor rett utenfor Oslo og brukte dagmamma en stund mens vi ventet på barnehageplass. De fleste skulle ha over 4000 i mnd, men vi fikk tilslutt en som tok 2.500 for full plass. Vi sjekket selvsagt referanser og attester, og var storfornøyde med dama.

Men lykke til med barnehagelotteriet!

Ring bydelen din og spør hvordan sjansene er for en "uprioritert" ettåring. Ikke regn med at de er særlig store.

Hvis du trenger dagmamma i sommer, bør du begynne å lete tidlig. Ikke vent på svaret fra barnehageopptaket, du kan jo bare si fra deg dagmammaen dersom dere skulle ha flaks.

Her er satsene for kontantstøtte:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=generelt&path=satser&path_sub=kontantst_oette

"Hvit" dagmamma er dyrere enn svart, men uansett relativt billig fordi opplegget sponses av kontantstøtten.

Uansett er det viktig at dere avtaler alt mulig skriftlig på forhånd. Det har vært maaange tråder her om dagmammakontrakter tidligere.

Jeg har ikke noen oversikt over barnehagelistene i Oslo, men en hvit dagmamma varierer ENORMT i pris - så der kan det lønne seg å lete godt dersom dere ender opp med den løsningen.

Vi bor rett utenfor Oslo og brukte dagmamma en stund mens vi ventet på barnehageplass. De fleste skulle ha over 4000 i mnd, men vi fikk tilslutt en som tok 2.500 for full plass. Vi sjekket selvsagt referanser og attester, og var storfornøyde med dama.

Men lykke til med barnehagelotteriet!

Takk - det trengs! : )

Ring bydelen din og spør hvordan sjansene er for en "uprioritert" ettåring. Ikke regn med at de er særlig store.

Hvis du trenger dagmamma i sommer, bør du begynne å lete tidlig. Ikke vent på svaret fra barnehageopptaket, du kan jo bare si fra deg dagmammaen dersom dere skulle ha flaks.

Her er satsene for kontantstøtte:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=generelt&path=satser&path_sub=kontantst_oette

"Hvit" dagmamma er dyrere enn svart, men uansett relativt billig fordi opplegget sponses av kontantstøtten.

Uansett er det viktig at dere avtaler alt mulig skriftlig på forhånd. Det har vært maaange tråder her om dagmammakontrakter tidligere.

Takk for svar, skal ringe og høre.. : )

Annonse

Gjest Elextra

Hvis barnet er ett år og du ikke har noen prioritet, burde du ikke satse på å få plass. Tror sjansene da er langt under 50 %.

Var jeg deg ville jeg derfor funnet en annen lønsning, undersøkt mulighetene for dagmamma og andre private løsninger, og tatt det som en bonus om du likevel får plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...