Gå til innhold

Spesielle guttenavn på T

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

4

• avtrykk

3

• Velouria

2

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Ser det er mange som mener noe om hva som er spesielle navn.

Hva som er spesielle nvn, kan variere sterkt etter hvor du befiinner seg hen i landet og hvilken aldergruppe du mener.

I stedet for å spøøre om folks subjektive oppfatninger om hva som er spesielle navn, ta en titt på www.ssb.no/navn, særlig tabellen Gutters første fornavn 1996-2005 for å avgjøre hva som er spesielle/vanlige navn på landsbasis. Det finnes også tabeller som gir deg info fylkesvis.

Når det er sagt, kan det oppleves som befriende å ha et "vanlig" navn for barn som ikke ønsker å stikke seg veldig ut. Har selv et vanlig navn for min aldersgruppe, og det har alltid vært veldig greit...

Annonse

Nå har jeg ikke lest de andre forslagene du sikkert har fått, men kommer med de jeg kommer på i farta...

Tage, Tord, Timian, Tengel, Tellef, Tønnes, Tristan, Tarek, Tallak og Timmy.

Ikke alle jeg liker like godt akkurat, men Tage er flott! Tord, Tengel og Tristan er også ganske fine navn.

Tomas.

Uttales slik, rett frem, og ikke med 'å' eller 'dobbel m'. Thomas blir f.eks som regel uttalt ThÅmmass.

Det nytter ikke å gi barna navn som skal uttales på en spesiell måte, gutten vil bruke halve livet på å få folk til å si navnet riktig.

Kjenner er som om hun skulle få en sønn, så skal ha hete ELias, ikke eLIas (trykk på 2 stavelse) eller eMIL, ikke Emil (trykk på siste stavelse). Lykke til, sier jeg bare...

Hva med Tinka? hehe. Jeg ville gått for et navn som man vet om man snakker om gutt eller jente, eller i det minste et navn som som sier at det er et menneske og ikke dyr. Torjus tror jeg begynner å bli vanlig.

Er ikke Tinka en jente-tiger?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...