Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er fortsatt i startfasen og lurer på masse og håper igjen at jeg får noen svar her:)

Jeg er ikke i statkirken, men er humanetiker. Er det negativt? (min samboer er medlem).

Kan man starte prossessen før man gifter seg?

Hvilken forening lønner det seg å melde seg inn i ?

Nok en del spørsmål, og på forhånd takk til de som tar seg tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220391-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

Hei linjo!

Vi er 2 humanetikere som har et barn fra Etiopia og venter på nummer 2. For noen land kan det spille en rolle, men for mange tror jeg ikke det er viktig. Hvilken forening kommer jo an på hviklet land dere tenker dere, kanskje dere burde lese litt på nettsidene deres før dere bestemmer dere?

Lykke til videre, og med giftermålet;)

Hei! Vi gikk mange runder før vi fant et land som passet oss. Dette fordi vi er utmeldt av statskirken og humanetikere, og i tillegg kan vi ikke fremlegge infertilitetsattest. Dette - men mest på grunn av magefølelsen - gjorde at vi landet på Etiopia. Dere må bare lese for å finne et land som passer dere. Når det er sagt har ikke dette vært et tema under samtalene med BV. Lykke til :-)

Først: dere kan sende søknaden til BV og stå på venteliste der før dere er gift, hvis BV aksepterer det, men dere må altså ha vært gift i minst 2 år før dere kan bli godkjent, evt. kunne dokumentere tilsvarende samboerskap.

Ellers vil jeg anbefale dere å ta kontakt med alle foreningene og aller helst få en samtale med dem, der dere får råd om valg av land i.f.t. deres situasjon. Det finnes både formelle og mer uformelle krav i de ulike landene som bare foreningene kan orientere dere skikkelig om. Uansett er det noen land som er utelukket når du er humanetiker, men som du allerede har fått til svar er det heldigvis ikke umulig. Og uansett er dette ikke noe tema for norske myndigheter.

Lykke til videre med prosessen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...