Gå til innhold

Andgående TV2

Anbefalte innlegg

Gjest adhd_pappa

Så programmet jeg. Var bedre enn jeg fryktet. Selv har en sønn som gikk på concerta og går nå på Straterra. jeg leste pakningsvedlegget på begge produktene før oppstart. TV2 fokuserte mye på bivirkninger og mange av bivirkningene de nevnte er jo ekstremt sjeldene og ofte fordi man har relaterte problemer. Men de snakket ikke om "bivirkningene" ved å ikke bruke medisinen noe som er lankt mere farlig. Jeg var enig med TV2 at flere kunne komme gjennom skoleverdagen uten medisiner dersom de fikk spesialskole. Men er det et mål da? Å skille ut fuksjonshemmede fra alminnelige skoler? Og tilslutt medisinering skal jo være etter skoletiden også. Har du symptomer på ADHD vil du jo også ha problemer når du har fritid også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220491-andg%C3%A5ende-tv2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og om man ikke får medisiner, hvor mye lærer man da, hvis konsentrasjonsvansker, manglende impulskontroll og andre vansker står i veien? Vil tro at det da er MYE vanskeligere å kunne tilegne seg kunnskap...

Det er snakk om at man i Norge bruker mye mer ritalin enn ellers i Europa;

-Ikke at medikamentell behandling er i seg selv er feil, men kunne noe vært gjort annerledes`?

For meg synes det at man noe lettvint tyr til medisinering når man har mistanke om ADHD.

Har noen av dere tenkt på at slik adferd også kan skyldes andre ting, slik som traumer, eller andre mentale faktorer?

Jeg ser det som sannsynlig at man har en overdiagnostisering, samt at flere barn kunne hatt like godt utbytte av alternative behandlingsmåter enn medisinering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220491-andg%C3%A5ende-tv2/#findComment-1646913
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...