Gå til innhold

På vei ned i vekt - enda en milepæl

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Så var det gått noen måneder siden sist jeg logget inn hvordan det går med prosjekt bedre helse og et lengre liv.

Og med tiden forsvinner det noen kilo også.

Nå er jeg nede med totalt trettiseks kilo siden jeg begynte å legge om livsstilen for såvidt over to år siden.

Begynte den gang å legge inn små rapporter her på forumet med hvordan det gikk, og har fortsatt med det hele veien.

Etter trettiseks kilo vekttap må jeg si at jeg begynner å tro på at jeg virkelig er ferdig med å være ekstremt overvektig.

Fremdeles føler jeg ikke at jeg ofrer noe som helst. Jeg tenker ikke spesielt mye på mat og er stort sett aldri fysen mer. Det ble igrunnen fort borte når jeg først fikk kostholdet inn på rett spor.

Jeg trener fortsatt mye - tre ganger i uka, tilsammen 4 - 5 timer effektiv trening per uke. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg elsker det :o)

Kunne ikke tenke meg hverken å trappe ned eller å slutte å trene for alt i verden - jeg som var fritatt i gymmen på skolen fordi jeg ikke orket å bevege på meg...

Og selvbildet er et helt annet. Jeg pynter meg, jeg steller negler og legger sminke. Jeg er nøye med å smøre meg og ta vare på meg selv og kjenner hvordan jeg nyter å være meg. Har styrke og kondis jeg ikke trodde var mulig for meg å oppnå og ønsker med dette bare å rope kjempehøyt ut i verden til de som sliter med vektproblemer at IKKE GI OPP, DET GÅR AN!!!

Når jeg klarte det er det mulig for flere.

Nå er jeg ikke mer overvektig enn at det er hyggelig å gå ned en buksestørrelse til, men det er ikke så farlig lenger. Jeg kan faktisk godt være som jeg er akkurat nå.

I forhold til idealvekten kan jeg fortsatt gjerne ta av en del kilo, men jeg har mye muskler og ser ikke så nøye på tallene. Jeg føler meg fantastisk, det er det viktigste :o)

En fortsatt strålende dag til de av dere som har fulgt med på denne prosessen!

Fortsetter under...

Det er bare å ta av seg hatten. Jeg er _veldig, veldig_ imponert. Har selv aldri vært overvektig, men synes det er helt grusomt de ganger vekten løpe litt løpsk og noen kilo må av for ikke å måtte skifte ut alle buksene i skapet. Kan ikke forestille meg den bøygen du måtte komme over da du startet!

Jeg trener også ca 3 ganger i uken. Det er faktisk noe av det aller siste jeg prioriterer bort når tiden er knapp.

Igjen: Gratulerer med strålende resultat!!!

Jeg er skikkelig imponert over deg, Valnøtt! Det må kreve vanvittig med viljestyrke!

Har selv prøvd å gå ned noen få kilo det siste halve året (hadde mål om seks kilo), men har bare klart 3-4 av dem. Nå er det nok mangel på trening som er det verste for meg - jeg klarer bare ikke å sette av tid til mer enn en gang i uka....

Du har grunn til å være stolt av deg selv!!!

Gjest Valnøtt

Jeg er skikkelig imponert over deg, Valnøtt! Det må kreve vanvittig med viljestyrke!

Har selv prøvd å gå ned noen få kilo det siste halve året (hadde mål om seks kilo), men har bare klart 3-4 av dem. Nå er det nok mangel på trening som er det verste for meg - jeg klarer bare ikke å sette av tid til mer enn en gang i uka....

Du har grunn til å være stolt av deg selv!!!

Hei, det krevde ikke så mye viljestyrke. Men det trengtes en hel del ny kunnskap om hvordan kroppen funker, hva som trigger sult og søtsug og hva slags mat som gir energi og overskudd. Når jeg kunne litt mer kunne jeg endre en og en ting i kosten over lang tid og etterhvert fikk jeg disse resultatene. Men viljestyrke har jeg ikke hatt så mye bruk for heldigvis. Det å opprettholde ekstrem viljestyrke over lang tid har jeg nemlig lært meg gjennom mange forsøk tidligere at ikke er noen vellykket måte å gå ned i vekt på - det sprekker alltid til slutt :o)

Annonse

Gjest Valnøtt

Gratulerer! Godt gjort!

Det er egentlig ingen sak å "sjokkslanke seg" - men det å gå ned og holde vekten nede over tid, det krever en omlegging av livsstil - og det ser det ut som du har klart med suksess!

Gratulerer!

Enig med deg!

Jeg har sjokkslanket meg maaaange ganger. Og alltid endt opp litt tyngre enn jeg var da jeg begynte. Til slutt ga jeg opp og innstilte meg på et liv i størrelse 56.

Men da jeg lærte at også jeg kunne ha et liv hvor mat ikke var så viktig, at jeg kort og godt kunne bli akkurat som alle andre - da åpnet døren seg til en helt annen tilværelse. Har tviholdt på at dette skal ta den tiden det tar hele veien, stresser ikke og lever bare sånn jeg vet at jeg har det best. Også ruslet altså kiloene sin vei over tid :o)))

Hei, det krevde ikke så mye viljestyrke. Men det trengtes en hel del ny kunnskap om hvordan kroppen funker, hva som trigger sult og søtsug og hva slags mat som gir energi og overskudd. Når jeg kunne litt mer kunne jeg endre en og en ting i kosten over lang tid og etterhvert fikk jeg disse resultatene. Men viljestyrke har jeg ikke hatt så mye bruk for heldigvis. Det å opprettholde ekstrem viljestyrke over lang tid har jeg nemlig lært meg gjennom mange forsøk tidligere at ikke er noen vellykket måte å gå ned i vekt på - det sprekker alltid til slutt :o)

Hvor har du lært så mye om kosthold osv?

Gjest Valnøtt

Hvor har du lært så mye om kosthold osv?

Jeg har lest bøkene til Fedon, så har jeg studert alt jeg har kommet over av artikler, råd, anbefalinger, søkt nettet, snakket med leger og ernæringsfysiologer og etterhvert amlet sammen kunnskap som gjorde at det ble greit for meg å spise den maten jeg liker bare at jeg lager den på en måte som er bra for meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...