Gå til innhold

Hvilken mor er på jordet?

Anbefalte innlegg

Gjest lavinda

2 mødre og barna deres på henholdsvis 7-8 mnd og 3 år er i en garderobe. Babyen ligger på gulvet mens mor skifter. 3-åringen kommer bort og legger seg ned ved babyen. Babyen strekker armen og tar i håret på 3-åringen. Begge mødrene ser på. Så tar babyen tak og lugger 3 åringen og det gjorde åpenlyst vondt. 3 åringen begynner å sutre.

Hvilken mor burde ha gjort noe/sagt noe før dette inntraff?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220502-hvilken-mor-er-p%C3%A5-jordet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• waxo

5

• kizmiaz

3

• Klara Q

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Men babyens mor kunne jo ha fjernet babyen før luggingen, eller snakket til 3-åringen, og 3-åringens mor kunne ha bedt 3-åringen om å fjerne seg.

Jo, men ingen av dem kunne vel ha spådd at babyen skulle lugge, vel. Dette må tas på konto for "hendelige uhell".

Treåringen må få trøst og ikke kjeft, og babyen gjør man ingenting som helst med/mot.

En annen sak er at jeg neppe ville latt en baby rulle rundt på de møkkete gulvene i en barnehagegarderobe, men det sier jeg kanskje fordi jeg ikke har vært "nødt" til det! ;-)

Gjest KariKruskakli

Jo, men ingen av dem kunne vel ha spådd at babyen skulle lugge, vel. Dette må tas på konto for "hendelige uhell".

Treåringen må få trøst og ikke kjeft, og babyen gjør man ingenting som helst med/mot.

En annen sak er at jeg neppe ville latt en baby rulle rundt på de møkkete gulvene i en barnehagegarderobe, men det sier jeg kanskje fordi jeg ikke har vært "nødt" til det! ;-)

Men det kan jo være at bayen lå i en bag. Det står det ingeting om.

Gjest lavinda

svømmehallgarderobe..

Gjest Mairiam

Begge mødrene kunne på forhånd ha advart 3-åringen om at babyen kunne ta tak i håret hennes. Jeg har en på 8 mnd, og bruker å si til hun ene jeg er tante til (hun har langt hår) at babyer liker å ta tak i håret. Så hvis hun ikke vil at babyen skal lugge henne, så må hun passe på selv at han ikke får tak i håret.

Hun vet at babyen ikke gjør det for å være slem, men fordi han synes hun har så fint hår. Og siden han er så liten, så vet han ikke at det blir vondt for henne når han lugger.

Hvis skaden allerede var skjedd, så synes jeg også at begge mødrene kunne fortalt det jeg nettopp skrev til 3-åringen. At babyen ikke gjorde det for å være slem osv.

Min tanteunge synes ikke det gjør noe at gutten min tar tak i håret hennes. Hun holder det gjerne frem selv slik at han får lov til å kjenne på det. Men så vet hun også at det kan bli vondt, og at hun da har "valgt det selv". Men jeg passer som regel på at det ikke skal bli vondt til henne da:)

Annonse

Med en snart treåringen og ei på ett år skjønner jeg ikke problemstillingen i det hele tatt. Slik skjer, og det er ingenting å ta på vei for. Ingen av ungene tar skade av situasjonen - og å begynne å stoppe samhandling mellom unger fordi det KAN hende at noe harmløst skjer, ja det blir bare for dumt.

Nå har treåringen lært at små babyer er søte, men slett ingen dukker. De kan ta tak, og det kan være vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...