Gå til innhold

Hvilken mor er på jordet?

Anbefalte innlegg

Hadde det vært min baby som lugga treåringen, hadde jeg kanskje gått bort og fjerna babyens hender fra treåringens hår og sagt: "Huff da, hun er fæl til å lugge. Fikk du vondt?"

Den moren som reagerer voldsomt på dette her, er den som er mest "på jordet!"

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• waxo

5

• kizmiaz

3

• Klara Q

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest lavinda

Er du mamman til babyen?

Hmm.. ok da, jeg er mammaen til babayen. Jeg ville ha flest mulig nøytrale svar skjønner du.

Jeg forstår at dette ikke er en stor sak, men blikket til hu andre mammaen har festa seg på netthinna mi. Jeg har ikke så lang fartstid innen det å være mamma så da synes jeg det er lov at jeg er litt på tuppa over ingenting.

Annonse

Hmm.. ok da, jeg er mammaen til babayen. Jeg ville ha flest mulig nøytrale svar skjønner du.

Jeg forstår at dette ikke er en stor sak, men blikket til hu andre mammaen har festa seg på netthinna mi. Jeg har ikke så lang fartstid innen det å være mamma så da synes jeg det er lov at jeg er litt på tuppa over ingenting.

Synes det var kult at du la det frem helt nøytralt:-)

Og enig i at det er lov å være opptatt av episoder som oppstår - selv om man rasjonelt sett innser at det er bagateller det handler om.

Gjest lille rosinen

Eh... Er dette noe å henge seg opp i da?

Det er vanskelig å si noe utfra det du skriver. Kjente treåringen BEGGE mødre f.eks? Jeg syns kanskje mor til treåringen er den som bør gi trøst og forklare at små babyer syns sånn og sånn er spennende og ikke mente/skjønte at det kunne gjøre vondt.. Det hadde vel jeg gjort tenker jeg, som mor...

Jeg syns det er noe merkelig å konstatere at en av mødrene må være på jordet.

La meg være systematisk:

1. Moren til babyen kunne advart om at "han er fæl til å lugge".

2. Advarselen ville ikke betydd noe i det øyeblikket babyen likevel lugget.

3. Advarselen kunne bli oppfattet som "ikke rør mitt verdifulle avkom, du skitne, svære 3-åring".

4. Det er hvordan mødrene opptrer i det øyeblikket babyens hender er filtret inn i 3-åringens hår som avgjør om noen av dem er på jordet.

5. Babyens mor har ansvar for å løsne babyens fingre, og trøste 3-åringen.

6. Babyens mor har ansvar for å beklage til 3-åringen og si "han vet ikke at det gjør vondt når man lugger, han er så liten".

7. 3-åringens mor har ansvar for å trøste sitt eget barn.

8. Dersom 3-åringens mor "så stygt på deg" etter hendelsen kan det skyldes:

a) Du tok ikke ansvar når babyen din lugget.

B) Du er overfølsom og tolket et blikk til langt mer enn det var.

c) Den andre moren overreagerte.

Kort sagt - ingen kunne forhindret luggingen. Det er hva man gjør etterpå som teller.

La meg være systematisk:

3. Advarselen kunne bli oppfattet som "ikke rør mitt verdifulle avkom, du skitne, svære 3-åring".

4. Det er hvordan mødrene opptrer i det øyeblikket babyens hender er filtret inn i 3-åringens hår som avgjør om noen av dem er på jordet.

6. Babyens mor har ansvar for å beklage til 3-åringen og si "han vet ikke at det gjør vondt når man lugger, han er så liten".

Kort sagt - ingen kunne forhindret luggingen. Det er hva man gjør etterpå som teller.

*imponert*

Jeg syns ikke hun hadde noen grunn til å se stygt på deg, ikke i det hele tatt! Er det en du kjenner? Ikke bry deg om stygge blikk, du :o)

Annonse

Dette er da ikke noe å bli uenige om?

Begge kunne sagt ifra til 3-åringen om at babyer lugger, og begge kunne forklart 3-åringen at babyer ikke skjønner at det gjør vondt.

Jeg synes ikke at babyens mor burde ha f.eks plukket opp babyen når 3-åringen la seg ved siden av den. Da synes jeg heller 3-åringens mor burde sagt ifra til sin unge...

Kjenner dere mødrene hverandre fra før eller?

La meg være systematisk:

Bøyer meg i støvet for denne.

:-)

Gjest lavinda

Dette er da ikke noe å bli uenige om?

Begge kunne sagt ifra til 3-åringen om at babyer lugger, og begge kunne forklart 3-åringen at babyer ikke skjønner at det gjør vondt.

Jeg synes ikke at babyens mor burde ha f.eks plukket opp babyen når 3-åringen la seg ved siden av den. Da synes jeg heller 3-åringens mor burde sagt ifra til sin unge...

Kjenner dere mødrene hverandre fra før eller?

Mødrene kjenner hverandre ikke nei

Gjest sjøstjerna

Hva er problemet egentlig? 3 åringen lærte sin lekse. Og kanskje begge mødrene også- for begge kunne ha reagert. Mor til 3 åring kunne bedt 3 åringen holde seg unna, og mor til babyen kunne sagt at han ikke skjønner så mye- og kan finne på å lugge.

Ingen av mødrene tenkte på det- so what? Alle de impliserte har lært noe (unntatt babyen, kanskje)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...