Gå til innhold

Når droppe puteryggen i bilen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min 7-åring er 122 cm lang, og han sitter i et Recaro-sete i bilen og det kommer han til å gjøre en god stund enda. Storebror brukte sitt sete til han var 10 år på langturer.

Så så lenge de sitter best i stolen så beholder vi det.

Sikkerhetsmessig er nok det viktigste at barna sitter slik at belteføringen går over hoftene og over brystbenet.

Jenta mi er 8 år og 130 høy, hun sitter fortsatt i stol med rygg og side beskyttelse til hodet, det kommer hun til å gjøre så lenge stolen er passelig. Det står i bruksanvisninga til ca 12 år.

Ved kun pute er barnet ikke sikret mot sidekollisjoner.

Eldstemann er ca. 130 cm og han sitter fortsatt i sete med rygg. Det er sånn at jeg kan regulere ryggen etter hvert som han vokser, og setet er beregnet opp til ca. 10 år tror jeg.

Vi kunne droppet ryggen nå, men jeg syns det er fint å ha den fordi den holder bilbeltet på plass i riktig høyde, og så er det litt støtte langs sidene + hodet. Hvis han sovner, har han såpass god støtte at han blir sittende oppreist.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...