Gå til innhold

Nå er jeg sinna!

Anbefalte innlegg

Gjest på naboen ja

Tror jeg hadde blitt snurt på mannen min, som heller prioriterer naboen enn meg, men en ting jeg ikke helt fikk med meg (jeg har heller ikke lest alle svarene dine, mulig det er tatt opp tidligere).

Hvorfor sa ikke mannen din at han måtte kjøre deg til sykehuset, og derfor ikke hadde mulighet til å kjøre nabobarnet, han sa jo bare at det ikke passet så godt ?

Evt. hvorfor ble ikke du med da han allikevel skulle til sykehuset ?

Han sa det, men legevakta ligger ikke så langt unna så han ville rukket det. Trodde han. Han klarte hvertfall ikke se på den lille blodige guttungen og min samvittighet lot han dra. Sykehuset jeg skulle på ligger stikk motsatt vei.

Ringte da han var på vei hjem og trodde det skulle gå bra, men der tok'n feil gitt. Været har ikke vært så ille her vi bor, men har tatt seg veldig opp i ettermiddag. Trailer som blokkerte veien og full stans gjorde det ikke lettere.

Klart dette kunne gått bra på en vanlig dag og jeg ble vel litt "overilt" i innlegget mitt. Men jeg har ikke lyst å hjelpe denne naboen mer hvertfall. Ikke etter å ha skjelt ut mannen min for å si nei i utgangspunktet.

Men det er klart det var naivt å legge ut på den turen i dette været også da.

jaja. han er fortsatt ikke kommet hjem han. Dro kl. 1630... Og jeg har ikke tenkt å bli sinna. Han er for snill, det er problemet. Og han kjenner nok godt på det som det er. Men jeg tror ikke han gjør det en gang til, for å si det sånn.

Har i mellomtiden snakket med sykehuset og de hadde fått mange avbestillinger pga været så de ville finne en time så fort de kunne.

akk ja. Håper nabogutten har fått lappet kuttet sitt, at mannen min snart kommer hjem og at alle får en god natt.

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

6

• Lillemus

5

• Dorthe

5

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Men du betaler bare drosjeprisen hvis den er under egenandelen og så får du skrevet den på egenandelskortet.

Og jeg er enig i at egenandelen er høy da. Det blir dyre legebesøk til man er kommet over frikortsgrensa med drosje fram og tilbake.

Jeg betalte egenandelen jeg. *Blitt lurt* Jaja, det dreide seg vel ikke om mer enn en 30-lapp, men lell...

Gjest på naboen ja

Hadde ungens skade vært alvorlig nok ville de fått ambulanse umiddelbart. Skjønner godt at du er sint. Snyltedyr er det VERSTE jeg vet!

Hjelper naboen dere noen gang, eller går det bare en vei?

Tja... de har hjulpet oss de også, men det kosta visst penger fikk vi beskjed om etter hjelpen var utført.

Har sagt til mannen min at han blir en hvilepute for han stiller alltid opp. Men så er han en type som har opplevd mye i livet og føler glede ved å hjelpe andre. Dvs kanskje ikke så mye nå lenger....

Nå skal jo dette været ha størsteparten av skylda og vi kunne selvfølgelig vært strengere i og med at det ble så knapp tid. men nå har vi lært.

Vet ikke hvordan det gikk med guttungen (han kjørte de bare til), men mannen min har sittet i snøkaos siden 16.30 og er fortsatt ikke hjemme. Turen ville tatt maks 1 time og vi hadde rukket sykehuset.

Så nå har vi lært. Både litt av hvert.

Tja... de har hjulpet oss de også, men det kosta visst penger fikk vi beskjed om etter hjelpen var utført.

Har sagt til mannen min at han blir en hvilepute for han stiller alltid opp. Men så er han en type som har opplevd mye i livet og føler glede ved å hjelpe andre. Dvs kanskje ikke så mye nå lenger....

Nå skal jo dette været ha størsteparten av skylda og vi kunne selvfølgelig vært strengere i og med at det ble så knapp tid. men nå har vi lært.

Vet ikke hvordan det gikk med guttungen (han kjørte de bare til), men mannen min har sittet i snøkaos siden 16.30 og er fortsatt ikke hjemme. Turen ville tatt maks 1 time og vi hadde rukket sykehuset.

Så nå har vi lært. Både litt av hvert.

Uff, pyton med slike folk. Ikke så gøy å ryke uklar med naboen heller, man gjør ofte lurt i å "være kompis med" denne type folk. Samtidig må man passe på så man ikke blir utnyttet, ingen enkel sak.

Annonse

jeg skjønner hva du mener. Han sa i utgangspunktet nei. Vi sa det begge to. men etter å regne på det fant vi ut at han ville rekke å kjøre dem til og så dra rett hjem.

Når det ikke var taxi å oppdrive klarer man ikke å se på en blodig liten 2-åring som trenger lege ikke få hjelp.

jeg er ikke sint på mannen min. han er sint nok på seg selv. Og jeg blir ikke sint på folk som stiller opp som han gjør. derimot blir jeg kanskje heller oppgitt og fortvilet når takken blir som den ble denne gangen. han burde prioritert min undersøkelse ja, men han hadde faktisk trodd det var mulig å få til begge deler.

Naiv er kansjke heller ordet. Men jeg var hard jeg inntil samvittigheten min sa til meg at et blodig barn burde gå foran - og vi ville rekke begge deler.

Vel det er 5 timer siden og mannen min står fortsatt i kø i snøkaoset....

tror vi skal ta oss en liten prat ja. men jeg kjefter ikke på en som bare vil hjelpe.

Stakkars, har han enda ikke kommet hjem? Han har mobil da?

Han sa det, men legevakta ligger ikke så langt unna så han ville rukket det. Trodde han. Han klarte hvertfall ikke se på den lille blodige guttungen og min samvittighet lot han dra. Sykehuset jeg skulle på ligger stikk motsatt vei.

Ringte da han var på vei hjem og trodde det skulle gå bra, men der tok'n feil gitt. Været har ikke vært så ille her vi bor, men har tatt seg veldig opp i ettermiddag. Trailer som blokkerte veien og full stans gjorde det ikke lettere.

Klart dette kunne gått bra på en vanlig dag og jeg ble vel litt "overilt" i innlegget mitt. Men jeg har ikke lyst å hjelpe denne naboen mer hvertfall. Ikke etter å ha skjelt ut mannen min for å si nei i utgangspunktet.

Men det er klart det var naivt å legge ut på den turen i dette været også da.

jaja. han er fortsatt ikke kommet hjem han. Dro kl. 1630... Og jeg har ikke tenkt å bli sinna. Han er for snill, det er problemet. Og han kjenner nok godt på det som det er. Men jeg tror ikke han gjør det en gang til, for å si det sånn.

Har i mellomtiden snakket med sykehuset og de hadde fått mange avbestillinger pga været så de ville finne en time så fort de kunne.

akk ja. Håper nabogutten har fått lappet kuttet sitt, at mannen min snart kommer hjem og at alle får en god natt.

Du får trøste deg med at om mannen din ikke hadde kjørt på naboen hadde du kanskje sottet sammen med ham i snøkaoset og likevel ikke rukket timen din i tide...

mvh

jeg skjønner hva du mener. Han sa i utgangspunktet nei. Vi sa det begge to. men etter å regne på det fant vi ut at han ville rekke å kjøre dem til og så dra rett hjem.

Når det ikke var taxi å oppdrive klarer man ikke å se på en blodig liten 2-åring som trenger lege ikke få hjelp.

jeg er ikke sint på mannen min. han er sint nok på seg selv. Og jeg blir ikke sint på folk som stiller opp som han gjør. derimot blir jeg kanskje heller oppgitt og fortvilet når takken blir som den ble denne gangen. han burde prioritert min undersøkelse ja, men han hadde faktisk trodd det var mulig å få til begge deler.

Naiv er kansjke heller ordet. Men jeg var hard jeg inntil samvittigheten min sa til meg at et blodig barn burde gå foran - og vi ville rekke begge deler.

Vel det er 5 timer siden og mannen min står fortsatt i kø i snøkaoset....

tror vi skal ta oss en liten prat ja. men jeg kjefter ikke på en som bare vil hjelpe.

Synes du viser en flott holdning til mannen din ved å ikke bli sint og kjefte.

mvh

Annonse

Klart det ser værre ut, men også mer dramatisk når ungen er knappe 2 år.

Vi hadde hvertfal ikke samvittighet til å la de stå der uten hjelp.

Shit happens. jaja.

Kanskje naboen skulle prioritere å få seg bil sjøl, når de nå har innsett hvor lett det kan oppstå akutte situasjoner og de faktisk trenger biltransport.

Taxi var ikke å oppdrive pga snøkaoset. Og det ville kostet meg kr.800 tur-retur + undersøkelsen på kr 250. DET har ikke jeg råd til.

Det jeg er mest forbanna for er at naboen blir forbanna på mannen min som for en gangs skyld sa nei. Vel, så trodde han at han ville rekke det men i dette snøkaoset var det en dårlig iddè. han tenkte jo på den lille gutten. Jeg får jo en ny undersøkelse jeg om en stund.

Jeg blir bare så lei meg på mannen min sine vegne. Tror ikke det blir flere utstrakte hender i den retning mer etter den kommentaren nei.

Naboen hadde ikke noe med å kjefte for at mannen din sa at det ikke passet.

Men siden det var vanskelig for deg å få tak i en taxi, så var det vel vanskelig for naboen også. Og man blir ganske desperat med en unge som blør!

Håper naboen har vett til å takke i morgen når alt har roet seg.

God natt:-)

Kanskje naboen skulle prioritere å få seg bil sjøl, når de nå har innsett hvor lett det kan oppstå akutte situasjoner og de faktisk trenger biltransport.

Om de ikke har råd til det kan de jo nøye seg med å lære hvordan man skaffer seg transport fort selv i snøføyka.

mvh

Gjest efoll

Jeg er enig i at naboen var ganske krevende her. Men så lurer jeg også litt på hvorfor du ikke tok taxi? Selvsagt er det naboen som burde gjort det, eller evnt spurt noen andre, men siden de ikke skjønte det, og siden undersøkelsen din var så viktig, så hadde jeg tatt taxi selv hvis det var meg.

Håper du snart får en ny time, da!

Naboen er jo freidig, men jeg hadde vært sint på mannen min. Det var jo han som burde sagt nei.

Jeg hadde heller ikke sagt nei, hvis en toåring hadde kuttet av fingeren og trengte skyss til lege... Dette hørtes ganske dramatisk ut,- og jeg kan skjønne at naboen var stressa i en slik situasjon og kunne si mye rart.

Uten at det utelukker at han var en dust ellers ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...