Gå til innhold

Nå er jeg sinna!

Anbefalte innlegg

Forbanna tullekopp! Nå ble jeg skikkelig sint på dine vegne (gravid = hormoner).

Tenk at han først sa "nei, det passer ikke" - men så ga han seg fordi den frekke møkkanaboen ble SUR???

Jeg skjønner at mannen din bare prøvde å være snill - men denne gangen var det deg han skulle ha prioritert!

Nå sparte naboen din taxiregning mot at du må betale for ikke møtt til undersøkelse + vente lenge på ny time og alt det medfører av bryderi! Og den nye timen må du også betale for!

Mannen din må lære seg å sette grenser, og det må du og!

Grrrrr...

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cec5

6

• Lillemus

5

• Dorthe

5

• Gemini

4

Mest aktive i denne tråden

Sofies mamma

Jeg hadde heller ikke sagt nei, hvis en toåring hadde kuttet av fingeren og trengte skyss til lege... Dette hørtes ganske dramatisk ut,- og jeg kan skjønne at naboen var stressa i en slik situasjon og kunne si mye rart.

Uten at det utelukker at han var en dust ellers ;-)

Enig i det, men jeg mente at hvis jeg skulle være sinna på noen så måtte det bli han. Det var han som ikke satte en grense, selv om jeg er enig i at det var vanskelig. En del mennesker spør alltid uansett og da må man sette grenser. Jeg kunne irritert meg over de, men ikke blitt sint fordi de spurte, men sint på mannen min som ikke sier nei. Hvis du skjønner...

Enig i det, men jeg mente at hvis jeg skulle være sinna på noen så måtte det bli han. Det var han som ikke satte en grense, selv om jeg er enig i at det var vanskelig. En del mennesker spør alltid uansett og da må man sette grenser. Jeg kunne irritert meg over de, men ikke blitt sint fordi de spurte, men sint på mannen min som ikke sier nei. Hvis du skjønner...

Joda, jeg skjønner :)

Men jeg skjønner også at han ikke hadde samvittighet til å si nei.

Gjest Valnøtt

Ja du er urimelig. Mot deg selv og familien din.

Har skulle dere sagt rett ut at det ikke passer og at det ikke er deres problem at naboen ikke har bil og at de må spørre noen andre.

Neste gang - sett grenser.

Og lykke til videre - vet av erfaring at man kan ikke alltid hjelpe alle...

Gjest på naboen ja

Forbanna tullekopp! Nå ble jeg skikkelig sint på dine vegne (gravid = hormoner).

Tenk at han først sa "nei, det passer ikke" - men så ga han seg fordi den frekke møkkanaboen ble SUR???

Jeg skjønner at mannen din bare prøvde å være snill - men denne gangen var det deg han skulle ha prioritert!

Nå sparte naboen din taxiregning mot at du må betale for ikke møtt til undersøkelse + vente lenge på ny time og alt det medfører av bryderi! Og den nye timen må du også betale for!

Mannen din må lære seg å sette grenser, og det må du og!

Grrrrr...

Ja det er helt sikkert! Nå trodde han riktignok han ville rekke det for legevakta ligger ikke så langt unna og det gikk smertefritt på veien til. Derimot tilbake var det full stopp pga trailer som sperret osv.

det værste er naboens sinnereaksjon. Tror du det kom et beklager for at ting ble som det ble? Nei da du skulle lest meldingen vi fikk da vi fortalte vi hadde fått problemer. Drittsinne! Så det var takken.

Vi har hatt en lang prat her ja og nå er det slutt på å hjelpe der i gården gitt.

mannen min så den lille gutten og trodde han skulle rekke begge deler. Hadde ikke smvittighet til å la de stå hjelpeløse. Men heretter får de klare seg selv på alle måter. Heldigvis har jeg fått ny time så det ordnet seg.

Jaja

Gjest på naboen ja

Ja du er urimelig. Mot deg selv og familien din.

Har skulle dere sagt rett ut at det ikke passer og at det ikke er deres problem at naboen ikke har bil og at de må spørre noen andre.

Neste gang - sett grenser.

Og lykke til videre - vet av erfaring at man kan ikke alltid hjelpe alle...

Du har så rett så rett.

da vi fortalte probleme vi hadde fått - fikk vi kjeft tilbake, rett og slett drittsinne. Ikke et beklager!så nå setter vi stopper for den kontakten. Nå får de klare seg selv. Har erfart lignende med andre mennesker, så nå burde vi ha erfaring nok til å skue hunden på hårene.

Annonse

Gjest på naboen ja

Naboen er jo freidig, men jeg hadde vært sint på mannen min. Det var jo han som burde sagt nei.

Vi hadde faktisk trodd vi ville rekke det. Dessverre tok vi feil da trafikken sto bom stille på vei hjem (ikke til). Sint på mannen min er jeg ikke. Han har et stort hjerte og ville hjelpe et lite barn som trengte hjelp. Men han prioriterer nok annerledes heretter ja.

Derimot naboens sinnereaksjon hører ingen steds hjemme. Nå er han av den typen du ikke ønsker å ha som uvenn, men vi tar heller den sjangsen nå.

Når vi atpåtil får drittmelding etter å ha fortalt vi faktisk fikk problemer, da vitner dette om en mennesketype vi ikke ønsker å ha noe mer kontakt med.

Men sint på mannen min? Nei. man blir ikke sint på et menneske som hjelper andre i krisesituasjon. Men han er smertelig klar over at han skulle prioritert annerledes så jeg trenger ikke vri kniven i såret. Heldigvis har jeg fått ny time om kort tid, så det ordnet seg.

Gjest på naboen ja

Jeg hadde heller ikke sagt nei, hvis en toåring hadde kuttet av fingeren og trengte skyss til lege... Dette hørtes ganske dramatisk ut,- og jeg kan skjønne at naboen var stressa i en slik situasjon og kunne si mye rart.

Uten at det utelukker at han var en dust ellers ;-)

Det var også derfor mannen min kjørte. Nå hadde han aldri drømt om at det skulle ta så lang tid, for den veien han skulle var ikke preget av gårsdagens kaos. derimot på hjemveien hadde det stoppet opp for fullt.

Nå skal det sies at denne naboen er en meget spesiell mann du ikke ønsker å ha som uvenn. han tar ikke et nei for et nei og i går rant dråpen over for meg, etter flere hendelser. Idag har vi fått tydelig bevis på at mannen har problemer, så dette var ikke et engangstilfelle.

Mange her har kritisert mannnen min for å ikke prioritere meg, men jeg tenkte også som deg. Barn først. men med den reaksjonen vi fikk igår og også idag har vi bestemt at de får klare seg alene heretter. Makan til frekk type skal du lete lenge etter. Man skjeller ikke ut et menneske som sier nei av ordentlige grunner. Og man skjeller hvertfall ikke ut en person etter han har sagt at han faktisk fikk problemer selv, som følge av å prioritere annens barn.

Så nå får de klare seg selv. Heldigvis gikk det bra med barnet!

Ja det er helt sikkert! Nå trodde han riktignok han ville rekke det for legevakta ligger ikke så langt unna og det gikk smertefritt på veien til. Derimot tilbake var det full stopp pga trailer som sperret osv.

det værste er naboens sinnereaksjon. Tror du det kom et beklager for at ting ble som det ble? Nei da du skulle lest meldingen vi fikk da vi fortalte vi hadde fått problemer. Drittsinne! Så det var takken.

Vi har hatt en lang prat her ja og nå er det slutt på å hjelpe der i gården gitt.

mannen min så den lille gutten og trodde han skulle rekke begge deler. Hadde ikke smvittighet til å la de stå hjelpeløse. Men heretter får de klare seg selv på alle måter. Heldigvis har jeg fått ny time så det ordnet seg.

Jaja

Utakk er verdens lønn, eller hva? Den der naboen høres ufyseslig ut! Blæ!

Lykke til med undersøkelsen og det hele i alle fall! :)

Gjest på naboen ja

Utifra hendelsen igår kan jeg ikke være sint på mannen min. Det var en krisesituasjon. Hadde vært evig takknemlig om noen hadde stillt opp for barnet mitt i en slik situasjon. Nå trodde han riktignok han ville rekke det.

Dessverre oppsto det problemer på veien hjem pga uværet.

jaja. Vi har nok lært en lekse. men å være sint på mannen min for å trå til i en slik situasjon? Nei. Ikke som småbarnsmor.

Heldigvis fikk sykehuset satt opp ny time ganske snart så det ordent seg på den måten.

Men naboen vår får skaffe seg andre venner. Der var det ingen forståelse for at vi fikk problemer. Ikke et beklager, men rent drittsinne og forsvar. Så nå får de klare seg selv, vi sette grenser og ta lærdom av dette.

Sofies mamma

Utifra hendelsen igår kan jeg ikke være sint på mannen min. Det var en krisesituasjon. Hadde vært evig takknemlig om noen hadde stillt opp for barnet mitt i en slik situasjon. Nå trodde han riktignok han ville rekke det.

Dessverre oppsto det problemer på veien hjem pga uværet.

jaja. Vi har nok lært en lekse. men å være sint på mannen min for å trå til i en slik situasjon? Nei. Ikke som småbarnsmor.

Heldigvis fikk sykehuset satt opp ny time ganske snart så det ordent seg på den måten.

Men naboen vår får skaffe seg andre venner. Der var det ingen forståelse for at vi fikk problemer. Ikke et beklager, men rent drittsinne og forsvar. Så nå får de klare seg selv, vi sette grenser og ta lærdom av dette.

Skjønner at du ikke er sint på mannen din. Det viktigste er i hvertfall som du skriver at dere nå setter grenser og at din freidige og lite takknemlige naboer må klare seg selv eller spørre andre. Dere har jo deres å holde på med på. Når man har et stort hjerte er det dessverre ofte noen som forsyner seg grovt av det og ikke helt skjønner greia.

Kjempefint at du fikk ny time så raskt.

Gjest på naboen ja

Jeg er enig i at naboen var ganske krevende her. Men så lurer jeg også litt på hvorfor du ikke tok taxi? Selvsagt er det naboen som burde gjort det, eller evnt spurt noen andre, men siden de ikke skjønte det, og siden undersøkelsen din var så viktig, så hadde jeg tatt taxi selv hvis det var meg.

Håper du snart får en ny time, da!

Taxi? Igår? Umulig! Var ikke å oppdrive.

Pga sterk klaustrofobi ville jeg ikke fiksa å ta den undersøkelsen uten å ha med meg mannen min heller.

men nå har vi lært. faktisk ganske mye. men tror du naboen viste forståelse for at vi hadde fått problemer? Nei heretter får de klare seg selv og vi får sette grenser.

Heldivis viste sykehuset stor forståelse for situasjonen og har satt meg opp på ny time.

Så det gikk tross alt bar. Barnet er ok, jeg fikk ny time, men naboens reaksjon igår og idag? heretter får de klare seg selv!

man tar ikke imot dritt når man har ofret seg i en krisesituasjon. Nå har vi sett så mange signaler på at denne naboen er ustabil og ønsker ikke ha noe mer med dem å gjøre. Men vi fikk da hvertfall ungen på legevakta. Mannen min skulle hatt æresmedalje slik han stiller opp for gud og hver mann. Ikke den dritten han fikk slengt i trynet!

Gjest på naboen ja

Naboen hadde ikke noe med å kjefte for at mannen din sa at det ikke passet.

Men siden det var vanskelig for deg å få tak i en taxi, så var det vel vanskelig for naboen også. Og man blir ganske desperat med en unge som blør!

Håper naboen har vett til å takke i morgen når alt har roet seg.

God natt:-)

Det hadde vi håpet også. Sendte en melding igår om at de håpet det gikk bra. da vi fortalte at vi ikke rakk sykehuset og at vi reagerte mannens raseriutbrudd da vi først sa nei, var det en laaaang remse med dritt tilbake. Ikke et beklager, kun drittslenging! Så det var takken for å stille opp for andres barn i en krisesituasjon. Jubel!

Men nå har vi lært. heretter får de klare seg selv og vi må sette mye klarere grenser. Blir så lei meg på mannen min sine vegne. han hjelper og hjelper og trår til der det trengs. men heretter får de klare seg selv.

Annonse

Gjest på naboen ja

Herregud, de kunne da tatt en Taxi.

I et slikt tilfelle hadde jeg kjoret fast mannen min.

På en vanlig dag kunne de nok tatt taxi. men igår var det ikke en taxi å oppdrive her ute.

Mannen min stiller der han kan og hadde ikke samvittighet til å se at den lille ungen ikke fikk hjelp. Trodde han ville rukket det, men på vei hjem sto trafikken bom fast.

det jeg er mest forbanna på er naboens raseriutbrudd da vi for en gangs skyld, med meget gyldig grunn, sa nei til å hjelpe. Min samvittighet som mamma klarte ikke tanken på at ungen ikke skulle få hjelp, så jeg er jo medskyldig der.

Men da vi fortalte vi fikk problemer og at mannens raseriutbrudd ikke var akseptabelt fikk vi kun edder og galle igjen. Så det var takken!

men heretter får de klare seg selv. man tar ikke imot dritt etter å ha stillt opp i en krisesituasjon!

Gjest KariKruskakli

På en vanlig dag kunne de nok tatt taxi. men igår var det ikke en taxi å oppdrive her ute.

Mannen min stiller der han kan og hadde ikke samvittighet til å se at den lille ungen ikke fikk hjelp. Trodde han ville rukket det, men på vei hjem sto trafikken bom fast.

det jeg er mest forbanna på er naboens raseriutbrudd da vi for en gangs skyld, med meget gyldig grunn, sa nei til å hjelpe. Min samvittighet som mamma klarte ikke tanken på at ungen ikke skulle få hjelp, så jeg er jo medskyldig der.

Men da vi fortalte vi fikk problemer og at mannens raseriutbrudd ikke var akseptabelt fikk vi kun edder og galle igjen. Så det var takken!

men heretter får de klare seg selv. man tar ikke imot dritt etter å ha stillt opp i en krisesituasjon!

De høres rett og slett dumme ut.

Gjest KariKruskakli

Og en ting til.

Hadde jeg vært dem,hadde jeg gitt dere en stor blomsterbukett som takkfor hjelpen, OG betalt regningen på 250 kr. som du nå får.

Gjest på naboen ja

De høres rett og slett dumme ut.

Tror nok det, da. Og heretter kun naboer - intet mer. hadde jo vært hyggelig med et beklager og en liten oppmerksomhet fremfor drittkasting ja.

Dumme? Intelligente kan man kanskje ikke mistenke dem for å være, nei. Hvertfall ikke spesielt medfølende. Jaja. Da lærte vi en lekse.

Gjest på naboen ja

Og en ting til.

Hadde jeg vært dem,hadde jeg gitt dere en stor blomsterbukett som takkfor hjelpen, OG betalt regningen på 250 kr. som du nå får.

Ja det kan du tro etter den siste meldingen vi fikk.....

Kanskje bestille blomster til mannen min og sende regningen til dem ;o)

Nå var det jo ikke deres feil at det oppsto kaos på veien, men å reagere med drittsinne...? Jeg hadde tenkt som deg. det gjør våre andre naboer. De gir alltid noe tilbake. man hjelper jo ikke for å få noe igjen, men jeg skal love deg det gjør det mye hyggeligere å hjelpe folk som setter pris på hjelpen de får.

Nei, nå har vi lært en gang for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...