Gå til innhold

Ta med barn på sykehusbesøk

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Det er litt vanskelig å si.

Da jeg var på den alderen så ble bestefaren min innlagt på sykehus etter en ulykke. Da holdt jeg på å besvime (pga slangene festet til kroppen??).Siden har jeg hatet sykehus.. :/

Jeg var ikke vant til sykehus, noe du skriver sønnen din er. Så han vil nok kanskje takle det bedre enn meg. Og jeg var en sart sjel på den tiden =)

Det er ikke alltid såenkelt og vite hva som er best for barna.

Han har vært med meg på sykehus i situasjoner hvor jeg er opplagt, og ikke noe skummelt har foregått.

Det er som du sier, slamger og styr kan være skumle greier.

Synd at du fikk en skrekkopplevelse.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

8

• Dorthe

3

• Speak

2

• Sofies mamma

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica

Det er ikke alltid såenkelt og vite hva som er best for barna.

Han har vært med meg på sykehus i situasjoner hvor jeg er opplagt, og ikke noe skummelt har foregått.

Det er som du sier, slamger og styr kan være skumle greier.

Synd at du fikk en skrekkopplevelse.

Du klarer nok å ta den rette avgjørelsen for ditt barn tenker, jeg =)

Synd det med bestefaren din :(

Det er ikke så lett å svare på uten å kjenne gutten din.

Jeg husker at jeg ble tatt med på sykehuset for å besøke min oldemor da jeg var litt eldre enn din sønn. Jeg syns det var helt forferdelig og måtte tvinge meg selv til ikke å gråte og løpe ut derfra. Skulle ønske jeg ikke hadde vært med.

Men alle unger er forskjellige. Jeg syns du skal stole på deg selv, som mamma'n hans :-)

Gjest Shira12

Det er ikke så lett å svare på uten å kjenne gutten din.

Jeg husker at jeg ble tatt med på sykehuset for å besøke min oldemor da jeg var litt eldre enn din sønn. Jeg syns det var helt forferdelig og måtte tvinge meg selv til ikke å gråte og løpe ut derfra. Skulle ønske jeg ikke hadde vært med.

Men alle unger er forskjellige. Jeg syns du skal stole på deg selv, som mamma'n hans :-)

Men som mamma lurer en jo ofte på om man gjør rett eller ikke da :o)

Tror jeg tar han med, så kan heller jeg ta en tur først inn, og så se det an litt.

hare1365380455

Litt av problemet er at om da min bestefar er veldig syk (noe jeg håper han ikke er!) så vil da guttungen forbinde sykehus med veldig syk evnt død.

Og siden jeg er på sykehus hele tiden, kan han lett få den følelesen hver gang jeg drar.

Han spurte en gang mens jeg var innlagt

-Kommer mamma til og dø nå?

Da gråt både jeg og hjertet mitt.

Du får snakke litt med ham om sykehus; noe er litt syke og noen veldig syke.

Annonse

Gjest Shira12

Du får snakke litt med ham om sykehus; noe er litt syke og noen veldig syke.

Ja jeg skal gjøre det.

Er liksom litt redd for at han skal få litt skrekk nå rett før jeg skal være borte i flere uker.

Sukk, alt man skal bekymre seg for.

Og så er jeg egentlig for sliten til og reise noen plass, men jeg får ikke fred om jeg ikke gjør det.

hare1365380455

Ja jeg skal gjøre det.

Er liksom litt redd for at han skal få litt skrekk nå rett før jeg skal være borte i flere uker.

Sukk, alt man skal bekymre seg for.

Og så er jeg egentlig for sliten til og reise noen plass, men jeg får ikke fred om jeg ikke gjør det.

Om du snakker med ham på forhånd går det nok fint. Og du får slappe av etter at dere har vært der.

Gjest Shira12

Om du snakker med ham på forhånd går det nok fint. Og du får slappe av etter at dere har vært der.

Det gjør nok det, han er enkel og snakke med og forklare ting.

Sitter og venter på at mamma skal ringe og gi meg statusrapport. Pyton og sitte og vente på at telefonen skal ringe!

Gjest Shira12

Håper det går bra! Er hun på sykehuset nå?

Nå har jeg pratet med både mamma og bestemoren min.

Foreløpigt vet vi ikke noe, men han har tatt CT og skal iallefall være der til i morgen.

Vi har bestemt oss for og reise, er han på sykehuset, reiser vi dit, blir han sendt hjem, reiser vi dit.

Men bestemoren min lovde at hun ikke skulle gi seg før de fant ut hva som gjør han syk. Selv sier han jo ikke så mye.

hare1365380455

Nå har jeg pratet med både mamma og bestemoren min.

Foreløpigt vet vi ikke noe, men han har tatt CT og skal iallefall være der til i morgen.

Vi har bestemt oss for og reise, er han på sykehuset, reiser vi dit, blir han sendt hjem, reiser vi dit.

Men bestemoren min lovde at hun ikke skulle gi seg før de fant ut hva som gjør han syk. Selv sier han jo ikke så mye.

Må dere reise langt eller er det der dere bor? Håper det går bra.

Annonse

hare1365380455

Vi må det. Er han hjemme bor vi hos dem, hvis ikke bestiller jeg ett hotellrom.

Jeg er mye roligere nå, har fått tankene over på at det kanskje ikke er så alvorligt, og at de kan gjøre det bedre for han.

Det er nok godt for ham at dere kommer på besøk. :)

Litt av problemet er at om da min bestefar er veldig syk (noe jeg håper han ikke er!) så vil da guttungen forbinde sykehus med veldig syk evnt død.

Og siden jeg er på sykehus hele tiden, kan han lett få den følelesen hver gang jeg drar.

Han spurte en gang mens jeg var innlagt

-Kommer mamma til og dø nå?

Da gråt både jeg og hjertet mitt.

Jeg tror han er gammel nok til å få en forklaring her. Men bruk tid og forklar godt.

Gjest Shira12

Jeg tror han er gammel nok til å få en forklaring her. Men bruk tid og forklar godt.

Ja vi skal bruke tid og forklare.

Vi har jo snakket mye om når jeg er på sykehus.

Men nå har jeg fått vite at han ikke er koblet til noen slanger eller noe, da er det mye lettere, ikke noe skremmendes inntrykk.

Så dette går bra :o) Jeg har en mye bedre følelse idag, enn i går, kanskje fordi jeg er mer opplagt idag?

Gjest Shira12

Det er nok godt for ham at dere kommer på besøk. :)

Bestemoren min ble veldig glad da vi ville komme, regner med at han blir det også.

De er jo veldig opptatt av operasjonen jeg skal ta, og det nye huset, så vi har nok og prate om :o)

Har tatt litt bilder rundt omkring i huset, slik at de kan få se. De er så stolt over sambo som har bygget det selv :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...