Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille hjernehinnebet.vaksine til mine to små. Er det flere typer vaksiner på "markedet"? Er det bivirkninger? Får de noen reaksjoner etter at sprøyten er tatt? Er det i det hele tatt noe negativt med denne vaksinen?? (jeg vet at tidligere vaksiner har gitt visse tilfeller av kronisk tretthet bl.a., men har ikke hørt noe om den som er nå).

Noen som har gitt den til sine barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220690-hjernehinnebetennelsevaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Vaksinen heter prevenarvaksine. Bivirkninger som kan forekomme er diare og oppkast (hos 10% av de vaksinerte).

Når minstemor er ferdig med omgangssyka skal vi på helsestasjonen for å vaksinere henne (vaksinen er bestilt og har kommet).

Alle barn født fra 1.1.2006 har denne vaksinen i vaksinasjonsprogrammet sitt. Jeg anser vaksinen derfor for å være trygg.

Jeg kommer ikke til å vaksinere. Det er ytterst sjelden at pneumokokker er skyld i hjernehinnebetennelse. Da er meningokokkene verre, de er de farligste....og de er det pr. dags dato ikke tilbud om vaksine mot. Hadde det kommet vaksine mot dem så hadde jeg vaksinert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...