Gjest rosapåball Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Rosa (min 15 årige datter) skal på skoleball. På lørdag. Etter å ha trålet butikk etter butikk for å finne kjolen som passer min lommebok, og Rosas smak, måtte vi bare gi opp. Drømmekjolen var bare ikke der ute. Ihvertfall ikke en som koster mindre en en liten formue. Da var det jeg fikk en strålende ide. Hvor vanskelig er det egentlig å sy en kjole. Med masse optimisme og en meget skeptisk datter satte vi igang. Fant nydelig billig silke, og tilbehør i en utenlandsk butikk. Etter 2 uker var endelig kjolen klar. Den var en drøm av en kjole. Min datter var strålende fornøyd, finere kjole hadde aldri eksistert i hennes øyne. Og jeg var ikke lite stolt selv. Kjolen var bedårende og satt som støpt. Den har hengt fremme på rommet hennes i flere dager. Venner og venninner har beundret og rost den opp i skyene. Men så kom marerittet i form av vår 3 åring. Han hadde vært i garasjen og skrudd på snefreseren med pappan sin.Ble sendt inn for å vaske fingrene på badet. På vei dit hadde han sett Rosas kjole, og bare måtte bort å beundre den med møkkete fingre (Oljesøl). Vel... resultatet er en hysterisk 15 åring,ulykkelig 3 åring, og kjøpe kjole til Rosa. Kanskje vi vil le av det om noen år. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Den historien MÅ skrives ned og gjenfortelles i 3-åringens bryllup! :-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 åååå neeeii!! åh så tragiskt! Du kan ikke bare sy på et lag til med silkestoff da? Nå fikk jeg vondt av dere.... 0 Siter
KaVa Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Stakkars, stakkars dere! Huff - så trasig! Men er det ingen som har noen gode kjerringråd for dette, da? Hvordan rengjøre oljeflekker på silke? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Å nei! Er det ikke noe som kan gjøres med kjolen? Stakkars 15-åringen. Fikk så vondt av henne. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Nei og nei!!! stakkars jente Håper det ender godt til slutt da... 0 Siter
Gjest umulige flekker Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 et produkt som heter Sixten, tar alle flekker, og da mener jeg alle! se på http://nettbutikk.pbt.no/?page=modules/product&id=399579&mainCategory=6088&catId=6089 her finner du det 0 Siter
Gjest Yljali Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Sy på rosetter, pynt a la Martha Louises 30-årskjole, ekstra lag stoff. Huff, for et forventningsbrudd for storesøster. 0 Siter
Gjest rosapåball Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Ja nå har vi prøvd det meste av flekkfjerning. Fått bort nesten alt. Det er bare en svak fargeforskjell i stoffet. Dama til eksen kom innom med et nydelig sølvfarvet stoff som er nesten gjennomsiktig. Vi har dandert det pent rundt kjolen, og det ble kjempefint. Det var heldigvis ikke mange flekker, så det ser ut som det ordner seg med kjolen. Verre er det med søskenkjærligheten her i huset. Rosa ble med til eksen for litt ekstra trøst og forpleining, så det blir nok en ordning. 0 Siter
cec5 Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Hehehe, stakkars 3 åringen da!! Og synd for 15 åringen at hun ikke fikk brukt kjolen. Men du kunne vel ha sydd en ny? Jeg er imponert over folk som har sånne ferdigheter. Selv er jeg helt håpløs når det gjelder nål og tråd. 0 Siter
grot Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Stakkars storesøster! Jeg skjønner godt at det er så som så med søskenkjærlighen om dagen:-( En hjemmesydd kjole er ikke så lett å erstatte på en-to-tre Håper det blir et flott ball, med eller uten rosa kjole:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Åh, stakkars storesøster :-((( Huff da, håper dere klarer å fikse dette til beste for henne! 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Uff, synest skikkelig synd på henne! Det kan være fælt nok å være 15 til tider og dette høres helt grusomt ut. Håper hun har det bra nå:-) 0 Siter
Nestor sin mamma Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Huff da...Men unnskyld meg;jeg MÅ bare le litt jeg da..For et syn da...Stakkar storesøster!! Mvh 0 Siter
KaVa Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Ja nå har vi prøvd det meste av flekkfjerning. Fått bort nesten alt. Det er bare en svak fargeforskjell i stoffet. Dama til eksen kom innom med et nydelig sølvfarvet stoff som er nesten gjennomsiktig. Vi har dandert det pent rundt kjolen, og det ble kjempefint. Det var heldigvis ikke mange flekker, så det ser ut som det ordner seg med kjolen. Verre er det med søskenkjærligheten her i huset. Rosa ble med til eksen for litt ekstra trøst og forpleining, så det blir nok en ordning. Å så bra at det ordner seg!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.