Gå til innhold

Enda en godis-tråd! Godteri som ikke gjør barnet spinnvillt!

Anbefalte innlegg

2-åringen blir helt hyper av godteri, spesielt med E-stoffer men også av sukker. Pleier å sovne i 1900-tiden, men lørdager blir det gjerne 22.00... Storesøster tåler godis bra, og jeg har IKKE hjerte til å fjerne godteriet.

Noen råd?????? Rosiner blir ikke godtatt.

Fortsetter under...

Gjest Yljali

Man finner vel knapt noe godteri uten e-stoffer, men det er vel noen som er verre enn andre. Vi har gått over til å velge mer salte varianter som saltstenger, Eliaspotetgull, gullfisk osv. Eller så er en liten pakke kjeks et alternativ, det å velge sin egen frukt som serveres oppskåren, pastillesker uten sukker. "Mio min mio"(?) smaker ok. Men sånn i utgangspunktet er jeg enda mindre glad i kunstig søtstoff enn moderate mengder sukker.

Noen lørdager har vi også blitt enige om at vi skal bake boller el og kutta godteriet. Vi har egentlig ingen fast avtale om at det skal være godteri på lørdager, men vi har alltid noe godt å spise til barne-tv tid.

Man finner vel knapt noe godteri uten e-stoffer, men det er vel noen som er verre enn andre. Vi har gått over til å velge mer salte varianter som saltstenger, Eliaspotetgull, gullfisk osv. Eller så er en liten pakke kjeks et alternativ, det å velge sin egen frukt som serveres oppskåren, pastillesker uten sukker. "Mio min mio"(?) smaker ok. Men sånn i utgangspunktet er jeg enda mindre glad i kunstig søtstoff enn moderate mengder sukker.

Noen lørdager har vi også blitt enige om at vi skal bake boller el og kutta godteriet. Vi har egentlig ingen fast avtale om at det skal være godteri på lørdager, men vi har alltid noe godt å spise til barne-tv tid.

Har prøvd Mio-pastiller, ikke noen suksess kan man trygt si... Bake var lurt, kanskje de kan være med på det.

Annonse

Frukt dyppet i sjokolade? Ellers har vi droppet godiset til barne-TV, da legger de seg ikke. De får det tidligere på dagen.

Samme her. Stor stas å gå på butikken etter frokost og handle litt og kjøpe lørdagsgodt. Så tusler vi hjem, setter på en film og koser oss med godiset. :o)

Til barne-tv spiser de gjerne frukt eller noe sånt.

Samme her. Stor stas å gå på butikken etter frokost og handle litt og kjøpe lørdagsgodt. Så tusler vi hjem, setter på en film og koser oss med godiset. :o)

Til barne-tv spiser de gjerne frukt eller noe sånt.

Kan jo prøve å forhandle med 5-åringen om dette. Dersom hun får egne penger, kan det hende hun lar seg overtale...

Fruktsalat er stor suksess her i huset, de er selvsagt med på å kutte frukten også lager vi ofte yoghurt som saus oppå i stedet for krem, vaniljesaus eller annet.

Ellers er tørket frukt og nøtter, grønnsaker i staver med dip eller vafler, er også sikre vinnere her.

Jeg har aldri kjøpt dem selv, men jeg ser at de selger noe vingummi og sånt på helsekosten. Kanskje det er litt "renere" produkter uten så mye sukker og E-stoffer?

Eller hva med å kjøpe sånne choco pops el. cherios eller hva det nå heter? Sånne søte frokostblandinger myntet på barn. Det har vi gitt som lørdagsgodis noen ganger da ungene var mindre. (Uten melk, selvfølgelig.) De knasket i vei og koste seg som bare det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...