Gå til innhold

Barnevakt - redusert timelønn ved bare ett barn?

Anbefalte innlegg

Gjest girasol

Poenget er vel ikke at hun satt i sofaen og spiste chips. Poenget er jo at hun bruker av sin tid. For usle 25 kroner kunne hun jo NESTEN ha spist chipsen sin hjemme hos seg selv.

Det er sant. 15 åringer trenger egentid dem og, med venner, aktiviteter, tid for seg selv på rommet sitt etc. Ho gjør en kjempetjeneste for luselønn!

Er min oppfatning om saken!...

M.v.h.

Fortsetter under...

40,- kroner timen for pass av 3 barn??? Jeg er litt sjokka over den lønna jeg. 25,- synes jeg selvfølgelig var alt for lite - hun bruker jo samme tiden, selv om det var litt lette på jobb denne dagen.

Men, er det vanlig å betale så lite for barnevakt? Bare jeg hadde hatt barnevarkt skulle jeg gladelig betalt det tredobbelte!

Mary Poppins

40,- kroner timen for pass av 3 barn??? Jeg er litt sjokka over den lønna jeg. 25,- synes jeg selvfølgelig var alt for lite - hun bruker jo samme tiden, selv om det var litt lette på jobb denne dagen.

Men, er det vanlig å betale så lite for barnevakt? Bare jeg hadde hatt barnevarkt skulle jeg gladelig betalt det tredobbelte!

Enig!

Vi betaler 50kr timen for pass av 2 barn på 3,5 og 5,5 år, enten de sover eller ikke. Når vi nå får baby har jeg regnet med å øke betalingen betydelig, særlig med tanke på at jeg ikke kan be hvem som helst passe en liten baby... Tenker at det er verdt 100kr per time, men det er kanskje å overdrive? Vi har to jenter som vi spør, en er 18 og en er 14.

Annonse

Vi betaler 50kr timen for pass av 2 barn på 3,5 og 5,5 år, enten de sover eller ikke. Når vi nå får baby har jeg regnet med å øke betalingen betydelig, særlig med tanke på at jeg ikke kan be hvem som helst passe en liten baby... Tenker at det er verdt 100kr per time, men det er kanskje å overdrive? Vi har to jenter som vi spør, en er 18 og en er 14.

Jeg skjønner at jeg ikke aner noe om dette, men for meg høres 100,- i timen greit ut. Er vel det en 18 åring får på Rema f.eks.?

mariaflyfly

Jeg synes også det er ganske lite.

Når jeg har barnevakt til unga mine, betaler jeg det dobbelte. Men hun er noen år eldre. Når naboene på 12 passer dem, får de en hundrelapp hver. Men de sitter er sjelden mer enn 2-3 timer, og unga er lagt før de kommer.

Gjest prust

Jeg synes også det er ganske lite.

Når jeg har barnevakt til unga mine, betaler jeg det dobbelte. Men hun er noen år eldre. Når naboene på 12 passer dem, får de en hundrelapp hver. Men de sitter er sjelden mer enn 2-3 timer, og unga er lagt før de kommer.

Jeg har oppfattet signelene fra Det høye DOL-råd, og sier meg enig i kjennelsen "For kjip med betalingen".

Har sendt melding til henne at hun får 50 kr i tillegg neste gang.

Greit?

mariaflyfly

Jeg har oppfattet signelene fra Det høye DOL-råd, og sier meg enig i kjennelsen "For kjip med betalingen".

Har sendt melding til henne at hun får 50 kr i tillegg neste gang.

Greit?

Ja. hvis du i tilleg går inn for en høyere timepris fra nå av. ;)

flyfly - den fødte lønnsforhandler på andres vegne.

Gjest prust

Ja. hvis du i tilleg går inn for en høyere timepris fra nå av. ;)

flyfly - den fødte lønnsforhandler på andres vegne.

Nei - holder meg på 40 kr timen :-)

Er det fredags- eller lørdagskveld, kjøper jeg inn pizza. Ellers i uka setter jeg frem frukt og evt litt chips + drikke (saft/juice/brus).

Annonse

Mary Poppins

100kr timer synes jeg er en riktig pris.

Jeg skjønner at jeg ikke aner noe om dette, men for meg høres 100,- i timen greit ut. Er vel det en 18 åring får på Rema f.eks.?

Vi har en 19-åring som passer våre to (på 3 og 6 år) noen kvelder,og han får 80,- pr.time. Han er assistent i bhg der yngstemann går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...