Gå til innhold

Heldigvis

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kizmiaz

6

• KaVa

3

• linko

2

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke pent, nei.

Husker også den mindre varianten, en tynn flette som hang ned bak på siden, gjerne med perler i nederst, evt. med snorer/bånd flettet inn.

Skrevet
  kizmiaz skrev (På 2.3.2006 den 13.37):

Ikke pent, nei.

Husker også den mindre varianten, en tynn flette som hang ned bak på siden, gjerne med perler i nederst, evt. med snorer/bånd flettet inn.

Det hadde jeg. Sammen med hydrogenpreoxcid-bleiket pannelugg (og rottehalen var selvsagt også bleket)

Kjeeeeeeeempetøft!!

Gjest togli
Skrevet

Nå mimrer jeg meg tilbake til 80-tallet :-)

Jeg husker jeg hadde en slik også. Håret var kortklippet, men med en slags opp-ned V bak i nakken. I V'en hang halen og slang *hoho*

Skrevet
  togli skrev (På 2.3.2006 den 14.39):

Nå mimrer jeg meg tilbake til 80-tallet :-)

Jeg husker jeg hadde en slik også. Håret var kortklippet, men med en slags opp-ned V bak i nakken. I V'en hang halen og slang *hoho*

jeg hadde aldri sånn, men til gjengjeld bleket vi håret med en krem som het "Blondor S".

Hadde gult hår gjennom store deler av ungomsskolen.

Gjest togli
Skrevet
  kizmiaz skrev (På 2.3.2006 den 14.44):

jeg hadde aldri sånn, men til gjengjeld bleket vi håret med en krem som het "Blondor S".

Det var spesielt kult med gult hår, hvit leppestift, blå øyesminke og tannregulering!

Skrevet
  kizmiaz skrev (På 2.3.2006 den 14.44):

Vi brukte hydrogenperoxcyd - kjøpt på apoteket (tror det kostet den nette sum av 11 kroner for en halv liter) - splæsja dette i håret og var ute i sola. Da ble håret bleket (og tørt og ødelagt, men hvem brydde seg :-) - mitt hår antok en lekker lyseoransje farge....

Skrevet
  togli skrev (På 2.3.2006 den 14.50):

Det var spesielt kult med gult hår, hvit leppestift, blå øyesminke og tannregulering!

Isadoras lebestift! Den hvite/skimrende!! og lyseblå eyeliner med mørkeblå mascara. Gud, så lekre vi var!

Gjest togli
Skrevet
  KaVa skrev (På 2.3.2006 den 14.51):

Isadoras lebestift! Den hvite/skimrende!! og lyseblå eyeliner med mørkeblå mascara. Gud, så lekre vi var!

Oh, for å ikke å glemme hjemmepermanenten da!

Den leppestften du snakker om lukta litt sånn godteriaktig tror jeg *prøver å huske*

Skrevet

Ene nabogutten har sånn frisyre, og halen bare vokser og vokser.. Han går i 5. klasse, så tipper han har valgt selv å gå slik.

Gjest togli
Skrevet

Vi brukte hydrogenperoxcyd - kjøpt på apoteket (tror det kostet den nette sum av 11 kroner for en halv liter) - splæsja dette i håret og var ute i sola. Da ble håret bleket (og tørt og ødelagt, men hvem brydde seg :-) - mitt hår antok en lekker lyseoransje farge....

Jeg hadde også oransje hår og hjemmepermanent. I tillegg strikka jeg meg en rød, kjempevid ullgenser med båthalsutringning. Levis 501 . i korteste laget - hvite tennissokker med rød og blå stripe, samt brune, utslitte seilersko med "krusedullsnøring". Jaggu var vi lekre, ja!

Skrevet
  togli skrev (På 2.3.2006 den 14.55):

Jeg hadde også oransje hår og hjemmepermanent. I tillegg strikka jeg meg en rød, kjempevid ullgenser med båthalsutringning. Levis 501 . i korteste laget - hvite tennissokker med rød og blå stripe, samt brune, utslitte seilersko med "krusedullsnøring". Jaggu var vi lekre, ja!

Jeg var dødsmisunnelig på alle som gikk kledd sånn! Hadde ikke så mye penger vi så Levis var det aldri snakk om gitt... Den gangen var Levis omtrent de dyreste dongeribuksene man fikk! :o)

Gjest Mom33
Skrevet
  Lillemus skrev (På 2.3.2006 den 15.15):

Jeg var dødsmisunnelig på alle som gikk kledd sånn! Hadde ikke så mye penger vi så Levis var det aldri snakk om gitt... Den gangen var Levis omtrent de dyreste dongeribuksene man fikk! :o)

Jeg ARVET en 501-bukse da jeg var 12-13 år. Husker det som om det var i går!

Var i grunnen ikke så opptatt av klær og moter, men akkurat det hadde jeg bitt meg merke i. Også kom den diiiigre pappesken i posten, og nedi der var altså Buksa.

Jeg brukte den til det bare var filler igjen, og da lagde jeg shorts som kunne brukes enda en stund.

Sukk...

Skrevet

he-he. sterke saker. hvis du satt for lenge med det brente håret opp!

Skrevet
  togli skrev (På 2.3.2006 den 14.55):

Ja! min genser var sjøgrønn, dog.

Vi sydde dessuten på merker bak på Levis 501, noen hadde lange rekker med Busnel-merker (husker dere Busnel?!!!!!) og Robe Di Kappa merker bakpå lomma. De pillet av på gensere som hang i butikkene.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 2.3.2006 den 15.15):

Ja, svindyrt. De kosta iallfall over 500 kr den gangen. Det verste var at buksa gjerne ikke skulle se ny ut, så vi filte (med fil på sløyden) buksa på lårene og bak, sånn at de ble tynnslitt og revnet på de rette stedene.

Huff,ja. :-)

Skrevet

Åh, Isadora. Husker den, ja!

Gjest pekka
Skrevet

Hehe, mine gutter hadde antydning til hale ei stund da de var 3-5år gamle. Synes de var søte da, men når jeg ser bilder av de laange halene må jeg si jeg er glad det gikk over....

Gjest mimre mimre
Skrevet
  togli skrev (På 2.3.2006 den 14.53):

Oh, for å ikke å glemme hjemmepermanenten da!

Den leppestften du snakker om lukta litt sånn godteriaktig tror jeg *prøver å huske*

Så morsomt å lese! :D

Gjest togli
Skrevet
  kizmiaz skrev (På 2.3.2006 den 15.45):

Ja! min genser var sjøgrønn, dog.

Vi sydde dessuten på merker bak på Levis 501, noen hadde lange rekker med Busnel-merker (husker dere Busnel?!!!!!) og Robe Di Kappa merker bakpå lomma. De pillet av på gensere som hang i butikkene.

Nei, de merkene husker jeg ikke... Hvilken årsmodell er du? 70-modell her :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...