Gå til innhold

Hva gjør dere med for små klær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mom33

Noe sender jeg til en venninne som har litt yngre barn enn meg.

Noe kaster jeg, slik som strømpebukser med nesten-hull på tærne/hælen.

Alt annet pakkes pent ned og leveres til innsamlingsaksjoner. Altså til noen som reise til andre land med klær. Og utstyr, forsåvidt.

Her er det full produksjonsstans, og det er det også hos alle alternative søsken. Ingen grunn til å spare på noe som tar plass.

Gir bort til alt som kan brukes, enten til venner og kjente eller Fretex eller lignende. Det som er stygt eller hullete i bomull gir jeg til noen "vevkjerringer", resten pælmes.

Jeg sparer ikke på noe, det har jeg ikke plass til, men noe babytøy har jeg spart på, ting som er strikket, ulltepper og sånt.

Annonse

Vi arver klær, og jeg har gitt bort for små klær. Hver gang! Dumme meg, så måtte jeg starte på nytt når barn nr. 2 kom, da hadde vi ikke noen gutter som kunne arve så når vi fikk barn nr. 3 hadde vi litt tøy men da kom det en jente... Jeg er like optimistisk nå, og gir bort tøyet hennes! Nå SKAL det være nok!

Jeg har tatt vare på ett ekstra fint babyantrekk til hver av våre, resten gir jeg vekk.

Jeg tok vare på klærne etter den eldste. Det tok 7,5 år før neste jente kom, og må jo si at moten hadde forandret seg endel siden den gang.. Særlig klærne hennes fra 2 års alderen var litt morsomme; knallgrønn, orange og knallgul. Fy og fy, de klærne har ikke gått i arv ;)

Gjest sofie35

Her er loftet fullt!! Mange banankasser faktisk.

Vi sparte på klærne til førstemann for vi visste at vi skulle ha et barn til og at det også sannsynligvis ble ei jente (adoptert fra Kina).

Da lillesøster kom så fikk vi oss ett lite "sjokk". Hun var to år og nesten like stor som storesøsteren sin på 5 år!!

Så nå har jeg måtte kjøpe alt nytt til lillesøster og når jeg handler nå så handler jeg stort sett 2 i samme størrelse. På loftet ligger alt det fine baby/småbarnstøyet jeg hadde gledet meg såååå til å ta fram og bruke på lillesøster.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Regner med at jeg beholder noe som minner og gir bort resten.

Mye av klærne jeg har ble handlet over en toårsperiode mens vi gikk og lengtet og ventet på storesøster, så jeg har så mange minner til mye av klærne så det er litt vanskelig å gi de bort.

Og, alt med hull, som er slitt eller flekkete går i søpla da.

Annonse

Klær etter storesøster (4 år) spares til lillesøster (2 år).

Når lillesøster vokser fra klærne foregår det en flerdelt sortering:

* alt som er slitt, hullete, flekkete e.l. kastes i søpla

* klær med affeksjonsverdi pakkes separat. Også jeg har et nostalgisk forhold til en del av tøyet, som ble kjøpt inn mens vi ventet på jentene (adoptert fra Kina)

Av det øvrige:

* tøy som ikke er utpreget "jentete" gis til barnebarn nr. 2 (på 9 mnd.)

* tøy som store-storesøster vil ha (til ei evt. framtidig jente) pakkes i egne esker

* resten gis til Fretex eller andre innsamlinger.

fra

Gjest Tatjana

Klærne etter storesøster lagres for å bli brukt av lillesøster.

Fillete klær blir kastet.

Klærne etter lillesøster sorteres slik: Kjønnsnøytrale klær går videre til lillebror. Jentete plagg sendes videre til noen venner av oss som har ei yngre jente.

Fillete klær blir kastet.

Klærne etter lillebror gis bort til en liten gutt i en flyktningefamilie. Fillete klær blir kastet.

Etter nr. 1 samlet jeg på det som var like fint, som kunne arves av et evt. søsken.

Det jeg ikke sparte på ga jeg bort til venninner som ville ha eller Fretex.

Nå etter nr. 2 kaster jeg arvetøyet, gir bort til venninner eller til Fretex.

Endelig tømmes kleslageret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...