caprice Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Sikkert flere av dere som har dette problemet. Den ene parten vil ha vinduet åpent året rundt og et kaldt og kjølig soverom. Den andre vil ha vinduet igjen og gjerne over 20 grader. Hvordan løser dere floken? Hos oss sovner han først, og jeg setter så vinduet opp - men vi har alltid en diskusjon på dette. Separat soverom er verken hyggelig eller mulig pga plass... 0 Siter
Gjest mirakel*2 Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 han har alltid lagt med sommerdyne og jeg med vinterdyne:) 0 Siter
Velouria Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Vi firer på krava begge to og har det sånn midt i mellom. 0 Siter
Gjest ligg alene Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Jeg er nødt til å ha det varmt når jeg skal sove. Har ikke sjangs til å få sove på et kaldt rom. For meg hjelper det heller ikke med masse dyner og klær hvis det er iskaldt i rommet. Blir jo helt stiv av tre til fire dyner. Det lureste er nok at dere har hvert sitt soverom. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Vi har det iskaldt på soverommet, men bruker hvert vårt varmeteppe når det er skikkelig kaldt. Vi setter det på en stund før vi legger oss slik at det er varmt under dyna. Vi sover ikke med teppet på. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Vi ender som regel på et kompromiss, men av og til sniker jeg meg inn på gjesterommet og nyter frostrøyken. ;o) 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Kanskje han må få seg en tykkere dyne? Ederdun er dyrt, men deilig! 0 Siter
mAd Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Jeg vil ha det KALDT, sambo vil ha det "lunkent". Vi møtes på halvveien eller deromkring, dvs.. jeg går med på å lukke vinduet når det er -10 ute Er veldig spent på hvordan det skal bli når vi får baby i hus om et par måneder. Har bare ett soverom, så her må det deles, og jeg må lære meg å sove med vinduet igjen når det er kaldt ute.. hikst.. jeg får rent klaustrofobi av varme soverom 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Mannen min synes alltid det er for varmt og jeg synes det er for kaldt... Hos oss har vi løst det slik at han bruker sommerdyne året rundt, mens jeg bruker ulldyne på vinteren. Den er god og varm :-) 0 Siter
Ulrikke Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg vil ha det KALDT, sambo vil ha det "lunkent". Vi møtes på halvveien eller deromkring, dvs.. jeg går med på å lukke vinduet når det er -10 ute Er veldig spent på hvordan det skal bli når vi får baby i hus om et par måneder. Har bare ett soverom, så her må det deles, og jeg må lære meg å sove med vinduet igjen når det er kaldt ute.. hikst.. jeg får rent klaustrofobi av varme soverom Bare en liten avsporing: vi fikk baby i november, og vinduet er åpent enda, med mindre det er mye under 10 minus... Snuppa ligger på lammeskinn, har votter, og evt. ullbody under pysjen om det er ordentlig kaldt. En tynn lue hadde hun helt i starten. Merker nå, at om vi lukker vinduet, så sover hun dårligere - ikke meg imot, som har fått enda et argument mot sambo, som nok egentlig ikke vil ha det fullt så kaldt som meg 0 Siter
mAd Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Bare en liten avsporing: vi fikk baby i november, og vinduet er åpent enda, med mindre det er mye under 10 minus... Snuppa ligger på lammeskinn, har votter, og evt. ullbody under pysjen om det er ordentlig kaldt. En tynn lue hadde hun helt i starten. Merker nå, at om vi lukker vinduet, så sover hun dårligere - ikke meg imot, som har fått enda et argument mot sambo, som nok egentlig ikke vil ha det fullt så kaldt som meg Ojjojj, det er håp Men har ikke babyer en tendens til å sparke av seg dyner og slikt da? Jeg har kjøpt lammeskinn, så jeg er iallefall litt forberedt, nå står ullbodyer for tur, gitt 0 Siter
Ulrikke Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Ojjojj, det er håp Men har ikke babyer en tendens til å sparke av seg dyner og slikt da? Jeg har kjøpt lammeskinn, så jeg er iallefall litt forberedt, nå står ullbodyer for tur, gitt Det varierer når de begynner å sparke av seg - men snuppa mi har ikke begynt enda, hun er 4 mnd på mandag... Det finnes jo ullpysjer også! Også sånne "poser" som babyen ligger i, som er en slags sparkebukse uten bein liksom, det er pose istedenfor beina - som gjør at det er umulig å sparke av seg ting... Vil tro at babyen din ikke sparker av seg ting før det blir mildere DENNE vinteren ihvertfall (får vi da virkelig håpe, hvis du har termin om et par måneder...) Men til neste vinter sparkes det nok av både her og der ja... Men da ligger ihvertfall snuppa mi på eget rom - og den problemstillingen får vi ta når det kommer 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Det varierer når de begynner å sparke av seg - men snuppa mi har ikke begynt enda, hun er 4 mnd på mandag... Det finnes jo ullpysjer også! Også sånne "poser" som babyen ligger i, som er en slags sparkebukse uten bein liksom, det er pose istedenfor beina - som gjør at det er umulig å sparke av seg ting... Vil tro at babyen din ikke sparker av seg ting før det blir mildere DENNE vinteren ihvertfall (får vi da virkelig håpe, hvis du har termin om et par måneder...) Men til neste vinter sparkes det nok av både her og der ja... Men da ligger ihvertfall snuppa mi på eget rom - og den problemstillingen får vi ta når det kommer Vår erfaring er også at babyen sover best med frisk luft på rommet uansett temperatur. Og vi bruker en sånn pose nå som det er så kaldt, i tilfelle hun sparker dyna av seg. 0 Siter
Gjest almara Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg ville ha bytta partner. Snakk om pyse. 0 Siter
Gjest den teite Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Ojjojj, det er håp Men har ikke babyer en tendens til å sparke av seg dyner og slikt da? Jeg har kjøpt lammeskinn, så jeg er iallefall litt forberedt, nå står ullbodyer for tur, gitt Ullpysjen til nøstebarn er _dyr_ men den er helt utrolig god. Samme med slike: http://www.danishwool.com/products/lana/bp_booties.htm Utrolig myke og gode og kjempevarme. BH-innleggene derfra er også helt utrolig gode, de finnes på mesteparten av norske apotek: http://www.danishwool.com/products/lana/bp_nurs_pads.htm Lanolin og gode saker, blir mykt og hjelper mot såre brystvorter. Blir ikke "sure". Beskytter mot brystbetennelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.