Gjest bry Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Når et barn har fått diagnosen ADHD og begynt på medisiner,betyr det at de trenger medisiner resten av livet? Voksne med ADHD går de også på medisiner? Mitt barn går på concerta,ble som mange andre skeptisk etter tv 2 programmet,er usikker på om det er til det beste for han.Han har også diagnosen ocd og får også medisiner for det,virker som "det finnes en pille,for alt som er ille" Og hva om barnet skal slutte med medisiner,er det farlig å bare kutte ut,eller går det greit? Er ikke tvil om at barnet mitt har ADHD og OCD,men er redd det skal være mere også. Jo,har jo tourettes syndrom også,da er det eneste som hjelper nevroleptika sies det. Psykiateren han var til utelukket heller ikke vival,hvis det kunne hjelpe. Alvorlig talt!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221182-hjelpe-meg-for-et-system/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enmedadhd Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har selv adhd og sjekket mye omkring det med medisiner. I preparatomtalen står det om alt mulig av bivirkninger som har blitt registert, dette fordi at legemiddelselskapene skal ungå retsaker dersom det kommer bivirkninger som ikke er omtalt. De er pliktig til oppgi alt av bivirkninger ellers kan de få søksmål mot seg i millionklassen. Sanheten er imidlertid at Methylphendidat brukt i Ritalin og Concerta har blitt brukt siden 1954, dextroaftetamin salter som i dexedrin siden 1937. Faren for dødlighet er mindre enn 1 per million per år. Ofte kommer alvårlige bivirkninger for dem som alerede har store helseproblemer. Sannheten er den at adhd medisin er midre skadelige enn konvensjonelle p piller. Folk har jo også dødd av dem. Kritikerne til adhd medisin sier at man ikke veit lagtidsvirkningene. Det er en sanhet med sterke modifikasjoner. Sannheten er den at for ingen medisin har latt folk prøve dem i 10 eller 20 år for å sjekke langtidsvirkningene før de blir sluppet ut på markedet. Selv om det var midre folk som brukte medisinene på 50 tallet er det nok av folk i verden som har brukt disse medisinene 10 talls av år. Til dem som bestrider disse medisinenes sikkerhet. Kan dere ikke være så snill å fortelle om et tilfelle der skadelige langtidsvirkninger har opstått, kan dere ikke være så snill å nevne et tilfelle hvor dere har vunnet en retssak på grunn av bivirkninger som ikke var listet i prepartomtalen. Jeg tror disse medisinene er som omdiskutert siden de er så effektive og dermed tar mektige samfunsgrupper å driver propaganda mot dem fordi de veit at dersom alle var blitt diagnostisert og behandlet så vill det vært halvparten så mange i våres fengsler og narkomaner hvor mange ville da mistet jobben? De vil heller ødlegge folk sitt liv på bekostning at andre folk får det bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221182-hjelpe-meg-for-et-system/#findComment-1649041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har selv adhd og sjekket mye omkring det med medisiner. I preparatomtalen står det om alt mulig av bivirkninger som har blitt registert, dette fordi at legemiddelselskapene skal ungå retsaker dersom det kommer bivirkninger som ikke er omtalt. De er pliktig til oppgi alt av bivirkninger ellers kan de få søksmål mot seg i millionklassen. Sanheten er imidlertid at Methylphendidat brukt i Ritalin og Concerta har blitt brukt siden 1954, dextroaftetamin salter som i dexedrin siden 1937. Faren for dødlighet er mindre enn 1 per million per år. Ofte kommer alvårlige bivirkninger for dem som alerede har store helseproblemer. Sannheten er den at adhd medisin er midre skadelige enn konvensjonelle p piller. Folk har jo også dødd av dem. Kritikerne til adhd medisin sier at man ikke veit lagtidsvirkningene. Det er en sanhet med sterke modifikasjoner. Sannheten er den at for ingen medisin har latt folk prøve dem i 10 eller 20 år for å sjekke langtidsvirkningene før de blir sluppet ut på markedet. Selv om det var midre folk som brukte medisinene på 50 tallet er det nok av folk i verden som har brukt disse medisinene 10 talls av år. Til dem som bestrider disse medisinenes sikkerhet. Kan dere ikke være så snill å fortelle om et tilfelle der skadelige langtidsvirkninger har opstått, kan dere ikke være så snill å nevne et tilfelle hvor dere har vunnet en retssak på grunn av bivirkninger som ikke var listet i prepartomtalen. Jeg tror disse medisinene er som omdiskutert siden de er så effektive og dermed tar mektige samfunsgrupper å driver propaganda mot dem fordi de veit at dersom alle var blitt diagnostisert og behandlet så vill det vært halvparten så mange i våres fengsler og narkomaner hvor mange ville da mistet jobben? De vil heller ødlegge folk sitt liv på bekostning at andre folk får det bedre. Tusen takk...=) Det var godt å lese dette,du fikk frem så mye på en måte. Blir helt surrete i hode av all negativ omtale om disse medikamentene,som jeg leser. Vet ikke hva som er rett til slutt,men ditt innlegg sa veldig mye....=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221182-hjelpe-meg-for-et-system/#findComment-1649097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest E77 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har selv adhd og sjekket mye omkring det med medisiner. I preparatomtalen står det om alt mulig av bivirkninger som har blitt registert, dette fordi at legemiddelselskapene skal ungå retsaker dersom det kommer bivirkninger som ikke er omtalt. De er pliktig til oppgi alt av bivirkninger ellers kan de få søksmål mot seg i millionklassen. Sanheten er imidlertid at Methylphendidat brukt i Ritalin og Concerta har blitt brukt siden 1954, dextroaftetamin salter som i dexedrin siden 1937. Faren for dødlighet er mindre enn 1 per million per år. Ofte kommer alvårlige bivirkninger for dem som alerede har store helseproblemer. Sannheten er den at adhd medisin er midre skadelige enn konvensjonelle p piller. Folk har jo også dødd av dem. Kritikerne til adhd medisin sier at man ikke veit lagtidsvirkningene. Det er en sanhet med sterke modifikasjoner. Sannheten er den at for ingen medisin har latt folk prøve dem i 10 eller 20 år for å sjekke langtidsvirkningene før de blir sluppet ut på markedet. Selv om det var midre folk som brukte medisinene på 50 tallet er det nok av folk i verden som har brukt disse medisinene 10 talls av år. Til dem som bestrider disse medisinenes sikkerhet. Kan dere ikke være så snill å fortelle om et tilfelle der skadelige langtidsvirkninger har opstått, kan dere ikke være så snill å nevne et tilfelle hvor dere har vunnet en retssak på grunn av bivirkninger som ikke var listet i prepartomtalen. Jeg tror disse medisinene er som omdiskutert siden de er så effektive og dermed tar mektige samfunsgrupper å driver propaganda mot dem fordi de veit at dersom alle var blitt diagnostisert og behandlet så vill det vært halvparten så mange i våres fengsler og narkomaner hvor mange ville da mistet jobben? De vil heller ødlegge folk sitt liv på bekostning at andre folk får det bedre. Brukt siden 1954, men ikke desto mindre stod det omtalt i 1971 at ritalin ikke måtte gis til barn og unge. Hvorfor forandret det seg? Men når det er sagt var det noen som uttalte at denne debatten bør unntas media siden det skaper så mye forvirring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221182-hjelpe-meg-for-et-system/#findComment-1649467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enmedadhd Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Brukt siden 1954, men ikke desto mindre stod det omtalt i 1971 at ritalin ikke måtte gis til barn og unge. Hvorfor forandret det seg? Men når det er sagt var det noen som uttalte at denne debatten bør unntas media siden det skaper så mye forvirring. I Følge Lemiddelverket er Ritalin første gang registert i Norge 1956. Det var land som var før ute enn Norge der det ble registert i 1954. Det du tenker på er prpartomtalen av 1972 grunnen til at punktet om ungdom ble fjærnet var fordi det ikke medførte riktighet. Ellers så ville ikke legemiddelverket ha godkjent forandringen, som en fra legemiddelverket sa så satte vi en konsulent på saken. Så er spørsmålet hvorfor kom den teksten i prepartomtalen? Jeg tror det har med å gjøre at det var så få som brukte det, at du måtte ha extreme problemer før det ble oppdaget. Har du extreme problemer er det jo sansynelig at du har store traumer for alt det negative du har opplevet. De negativie traumene kan jo bli forsterket av Ritalin. Så det var nok traumene som bvar problemt ikke Ritalin. Som det står i preparatomtalen i dag bør ikke gis til dem med alvårlige depresjoner eller psykoser. Tilslutt vil jeg påpeke at når tiden går ser en ofte at symptomene har en forklaring. I Prepartomtalen kan Concerta gi selvmordtanker det står det ikke i Ritalin. Concerta er overleget Ritalin som behandling i omtalen av Strattera står det også selvmord. Det er uten tvil at Concerta og Strattera kan forstærke følelsene. Men jeg tror også at mange ser virkligheten de lever i så klart at det er det som gir selvmordstanker har hørt flere historier om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221182-hjelpe-meg-for-et-system/#findComment-1653590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.