Snowlight Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har en sønn på 7 år som er nattvæter. Aldri tørr. Siden lillesøster på 3 år nå har sluttet med bleier har han selv tatt iniativ til at han virkelig ønsker å bli tørr. Han bruker bleier nå. Ligger til familien på begge sider med nattvæting helt opp til pubertetsalder. Har prøvd nesespray for snart to år siden (minirin)uten noen som helst virkning -var oppe i 4 dobbel dose til slutt. Har tatt han opp om kvelden uten noen virkning. Han sover veldig tungt. Nå lurer vi altså på alarm. Har hørt det finnes 2 typer. Hvilken kan anbefales?? Er det ellers noen som har erfaring med alternativ medisin? Han har ikke vært utredet for dette, annet hos lege som ikke har villet henvise han ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221354-alarm-i-madrass-eller-truse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er alltid leit når mindre søsken blir tørre og kan slutte med bleier, mens en som storesøster/bror fortsatt må ha nattbleie. Så det er greit at dere nå gjrø et nytt forsøk på å få han tørr, siden han også ytrer et sterkt ønske om dette selv. Bare pass på at dere gjør han oppmerksom på at resultatet av forsøkene ikke alltid går slik man ønsker. Fall høyden kan være stor, så han må vite at det kan hende han fortsatt vil tisse på seg om natten i lang tid enda. Det er jo tradisjon i familien for at sengevætingen kan foregå helt opp i tenårene. Jeg har selv ingen erfaring med alarmer, men jeg tror nok dagens modeller er av den varianten der man har en sensor i trusen. Merkelig at legene deres ikke vil utrede han syns jeg, når man er blitt så stor som 7 år, bør legen ta tak i dette. Det er slettes ikke sikkert han kan gjøre noe med problemet, men det kan jo være greit å luke bort noen alternativer. Desverre er det slik at "tung søvn" er den vanskeligste formen for sengevæting å behandle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221354-alarm-i-madrass-eller-truse/#findComment-1650939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowlight Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Det er alltid leit når mindre søsken blir tørre og kan slutte med bleier, mens en som storesøster/bror fortsatt må ha nattbleie. Så det er greit at dere nå gjrø et nytt forsøk på å få han tørr, siden han også ytrer et sterkt ønske om dette selv. Bare pass på at dere gjør han oppmerksom på at resultatet av forsøkene ikke alltid går slik man ønsker. Fall høyden kan være stor, så han må vite at det kan hende han fortsatt vil tisse på seg om natten i lang tid enda. Det er jo tradisjon i familien for at sengevætingen kan foregå helt opp i tenårene. Jeg har selv ingen erfaring med alarmer, men jeg tror nok dagens modeller er av den varianten der man har en sensor i trusen. Merkelig at legene deres ikke vil utrede han syns jeg, når man er blitt så stor som 7 år, bør legen ta tak i dette. Det er slettes ikke sikkert han kan gjøre noe med problemet, men det kan jo være greit å luke bort noen alternativer. Desverre er det slik at "tung søvn" er den vanskeligste formen for sengevæting å behandle. Tusen takk for svaret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221354-alarm-i-madrass-eller-truse/#findComment-1651803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest another user Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Vi prøvde mange alternative behandlinger, ingen hjalp. Minirin tabletter, ingen effekt overhodet. Til slutt alarm i trusen, og dette ble det rette for vår gutt (9.5 år nå). Han er nå tørr hver natt og har vært det i bortimot et år. Men det tok lang tid! Det gjelder å holde ut, tror det tok ca et halvt år i vårt hardnakkede (?)tilfelle. Han ble bedre og bedre og uhellene ble færre etter som tiden gikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221354-alarm-i-madrass-eller-truse/#findComment-1677217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.