Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust

I morgen skal jeg på kino med de to eldste barna - gutt på snart 7 år og jente på snart 5. Det er veldig lenge siden sist, og de gleder seg masse!

Men hvilken film skal vi velge? Vi har tre alternativer: Olsenbanden, Svein og rotta og Lille kylling.

Tror nok alle tre passer for den eldste - men hvilken av de passer best for hun på snart fem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221400-p%C3%A5-kino-med-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja, dette ble jeg klok av :-)

Lurte du ikke på hvilken film som passer for 4-åringen? Og da svarte jeg altså 'Svein og rotta'.

Les aldersgrensesetting, hvem filmene er laget for og hva de handler om.

Olsenbanden har 'Alle' som aldergrense, men tematikk og handling passer definitivt for større barn, Lille kylling er hektisk animasjon for skolebarn, Svein og rotta er film for de minste/familiefilm.

Heisann!

Ville bare si at jeg vet at det var noen 5 åringer som hadde blitt litt redde når de så Lille Kylling - det var visst noen scener som var litt skumle (har ikke sett den selv med min 5 åring) - men barn er jo forskjellige i hva de opplever som skummelt også da.. men tenkte bare å nevne det:)

God tur på kino

Gjest prust

Lurte du ikke på hvilken film som passer for 4-åringen? Og da svarte jeg altså 'Svein og rotta'.

Les aldersgrensesetting, hvem filmene er laget for og hva de handler om.

Olsenbanden har 'Alle' som aldergrense, men tematikk og handling passer definitivt for større barn, Lille kylling er hektisk animasjon for skolebarn, Svein og rotta er film for de minste/familiefilm.

Ok, takk for mer info enn det jeg visste selv. Jeg svarte som jeg gjorde i stad fordi du og Dobba svarte forskjellig (Dobba anbefalte Lille kylling)!

Den er ikke veldig hektisk den Svein og Rottafilmen også da?

Hadde kanskje trodd at den var mest for skolebarna...

Gjest prust

Heisann!

Ville bare si at jeg vet at det var noen 5 åringer som hadde blitt litt redde når de så Lille Kylling - det var visst noen scener som var litt skumle (har ikke sett den selv med min 5 åring) - men barn er jo forskjellige i hva de opplever som skummelt også da.. men tenkte bare å nevne det:)

God tur på kino

Takk for info. Hun er er litt skvetten av seg, og Favn skriver at lille kylling er veldig hektisk og passer bedre for skolebarn. Så da blir det kanskje Svein og Rotta - evt Olsenbanden, hvis noen her anbefaler det!

Takk for info. Hun er er litt skvetten av seg, og Favn skriver at lille kylling er veldig hektisk og passer bedre for skolebarn. Så da blir det kanskje Svein og Rotta - evt Olsenbanden, hvis noen her anbefaler det!

Ja min sønn på 5 år er ganske ømfintlig så vi droppet den filmen når vi fikk høre dette.. kanskje bedre og eventuelt se den på video hjemme da blir ikke inntrykkene så intense.. Vi tenkte kanskje å gå på den Svein og Rotta - den virker jo litt søt:) Kos dere:)

Annonse

Gjest prust

Ja min sønn på 5 år er ganske ømfintlig så vi droppet den filmen når vi fikk høre dette.. kanskje bedre og eventuelt se den på video hjemme da blir ikke inntrykkene så intense.. Vi tenkte kanskje å gå på den Svein og Rotta - den virker jo litt søt:) Kos dere:)

Sist vi var på kino, så vi Madagaskar, og den likte de begge to.

Tror jeg heller mot Svein og Rotta

Ja men spørsmålet er jo om den passer for henne? Vil ikke ta henne med på en film som ikke passer for henne, selv om hun kommer inn på den. Det er jo derfor jeg spør dere, O'Orakler!

Men hvorfor leser du ikke om filmene, hva filmtilsynet sier samt hva anmelderne melder istedet for å bale i denne tråden?

Takk for innspill. Hva er egentlig handlingen? Og på hvilken måte er den skummel?

Den handler bl.a. om romvesner. Det er litt skummelt når romvesnene forsøker å invadere jorda. Men det er jo morsomt samtidig da, så minstegutten satt og lo av skrekkblandet fryd. Dessuten går det veldig bra til slutt, romvesnene viser seg å være små, søte og pelskledde.

Gjest barn er forskjellige

Jeg synes det er interessant å høre hvordan andre barn har reagert og oppfattet filmene, ikke bare lese beskrivelser skrevet av voksne.

Men det kan du jo ikke "lese" noe ut av .... ditt barn kan reagere på noe som ikke andre barn reagerer på osv osv

Jeg synes det er interessant å høre hvordan andre barn har reagert og oppfattet filmene, ikke bare lese beskrivelser skrevet av voksne.

Filmtilsynet vurderer filmer ut fra hvilke aldersgrupper de passer for, de beskriver ikke filmene. Det samme gjør til en viss grad anmelderne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...