Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte angoraull hos Husfliden. Tynt og veldig mykt garn, men sokker av dette slaget vil slites veldig fort. Ville i tilfelle brukt de innerst på foten med et litt mer slitesterkt par utenpå.

Er du sikker på at det slites fort? Mener å ha lest at angoragarn er sterkere enn annet garn. Loer det mye? Sønnen min har astma, men tenkte at det likevel vil være ok når det kun skal brukes til sokker.

Er du sikker på at det slites fort? Mener å ha lest at angoragarn er sterkere enn annet garn. Loer det mye? Sønnen min har astma, men tenkte at det likevel vil være ok når det kun skal brukes til sokker.

Nei er vel egentlig ikke det...bare tenkte det når jeg så for meg garnet i sokker. vi har bare prøvd til "innervotter" og der fungerer det helt fantastisk.

Jeg bare tenkte mer generelt at alt tynt ullgarn slites fort og at i sokker merkes det jo spesielt fort. Og garnet er jo ganske dyrt da..

Men gi oss gjerne en tilbakemelding om hvordan det fungerer i sokker om du prøver det:-)

Annonse

Hva med alpakkagarn? Det skal etter sigende både være varmere og mer slitesterkt enn saueull, og er utrolig mykt.

Drops har alpakkagarn, selges blant annet på garnbutikken på Oslo City.

Har faktisk strikket sokker og votter av alpakkagarn. Tynne og tykke sokker, tynne innervotter og tovede votter. Det blir kjempemykt og han holder seg varm på hendene, og varmere på tærne enn med vanlige ullsokker. Har bare hørt at ingenting er varmere enn angora.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...