Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lille-mann er fortsatt ikke "i rute", etter utallige runder med Ferber-metoden, avena sativa og alt det der...

Hva heter det allergimedisinet som noen ganger blir brukt i slike problem-tilfeller!?

Skal ringe legen og be om det, og da er det greit å ha navnet ¨på medisinet klart, hvis ikke blir vi vel tilbudt c-vitaminer til blodpris istedet!;-( *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221450-navn-p%C3%A5-allergimedisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at Vallergan har funket for mange. Hos oss hjalp det ikke. Våken med skriking hele natten og et totalt dopet barn på dagtid. Hun fungerte ikke i det hele tatt.

Håper det fungerer for dere. Jeg unner ingen barn som ikke sover. Her gikk det over da hun var vel 4 år.

Annonse

Phenamin (tror det skrives slik)virket hos oss. Vallergan gis ikke til barn under to år, fikk derfor resept på dette middelet.

Hm. Jeg fikk resept på flytende Vallergan, og gutten min er født på sommeren i 2004....

Får ikke medisinen før i morgen, men... Burde kanskje dobbeltsjekket det, da!? Og fått Phenamin istedet!?

Gjest alegre, som glemte å signere..

Hm. Jeg fikk resept på flytende Vallergan, og gutten min er født på sommeren i 2004....

Får ikke medisinen før i morgen, men... Burde kanskje dobbeltsjekket det, da!? Og fått Phenamin istedet!?

Barnet vårt var 19 mnd da det fikk phenamin. Legen opplyste at det tidligere var vanlig å gi vallergan til 1-åringer også, men reglene var endret. Brukte medisin hver kveld i en uke, deretter annen hver kveld i ca en uke.

Lykke til!

Phenamin regnes iallefall som tryggere mht å unngå åndedrettsforstyrrelser.

Men sjansen er jo uansett lavere jo eldre de er, størst hos spebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...