Gå til innhold

div. spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest håper noen kan svare

* når man kjøper brukt vogn -er det vanlig å få med vindtrekket som hører til vogna?

* bør jeg engste meg veldig når babyen på 8 mnd detter ut av vogna? Hun datt på et gulvteppe på et "mykt" tregulv og hun fikk et rødt merke på siden av hodet rett etterpå. Gråt veldig i et par minutter og så var hun som vanlig igjen. Jeg føler meg som en elendig mor og tenker på hodeskader osv. osv. Hvor bekymret bør jeg være?? Må jeg kontakte lege?

* tips til baby på 8 mnd som sover dårlig?? Våkner ofte og gråter veldig. Det eneste som trøster henne er hvis jeg tar henne opp og aller helst gir henne pupp -men det prøver jeg å slutte med. Hun får tenner for tiden -kan det være grunnen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221574-div-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Bør jeg engste meg veldig når barnet detter ut av vogna"?

Jeg tror ikke du behøver å engste deg veldig for det.

Det er et godt tegn at barn skriker med en gang, og det virker på deg som om babyen er som normalt.

Det er barn som faller ned fra stellebord på harde baderomsgulv og det går stort sett bra.

Vesla mi datt ned fra øverste trappetrinn da hun var to, og det gikk helt bra.

Det var nesten verre med meg ;)

Slike uhell skjer oftere enn man hører om, og det er ingen grunn til å føle seg som en dårlig mor for det :)

Gjest klem til deg

Ja, jeg ville tro at slikt vanlig tilleggsutstyr ville følge vognen, men er det ikke avtalt på forhånd (eller de ikke har slikt utstyr / dette er ødelagt) tror jeg ikke du har noe du skulle sagt.

Vær litt obs det første døgnet etter et slikt fall, blir hun kvalm eller på annen måte ser dårlig eller slapp ut, ring lege(vakten). Du kan ringe uansett, for å få standard info. Siden hun allikevel ikke sover natten igjennom, slipper du å vekke henne for å sjekke, ihvertfall..

Bruk alltid sele i vognen!

Ang våkning om natten, vil jeg anbefale at dere enten gir pupp og lar henne sove videre, eller at du flytter på annet rom og pappaen tar henne nettene frem til hun sover natten igjennom. At du trøster (uten å gi pupp) vil for de fleste bare forlenge problemet. Start en fredag kveld, slik at det er to netter hvor pappa ikke skal på jobb morgenen etter, men han må være klar for noen urolige netter den kommende uken også. Tredje natten går det mye bedre, osv. Han kan ha en stol ved siden av sengen hennes, sette seg og stryke og trøste, men ikke ta henne opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...