Gjest Mammatil jente Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei erfarne DOLere! Min datter har nettopp hatt lungebetennelse og full pencilinkur. Etter en uke med pencilin gikk det tre dager så fikk hun 40 i feber igjen, så to feberfrie dager, så 40 i feber igjen og da gikk jeg til legen. De sjekket nese, hals, ører og øyner og lunger og alt hva de nå enn gjør med disse instrumentene. CRP nivå har gått ned fra 127 (ved lungebetennelse konstatering) til 36. De fant ingenting på henne og mente jeg bare burde ta det med ro, holde henne inne og gi henne litt tid. I dag tidlig oppdaget jeg at det hadde rent ut STORE mengder gul "ørevoks" fra det ene øret. Det var størknet på utsiden og store mengder ligger igjen i selve øret. Kan dette være tegn på ørebetennelse eller burde det da ha en annen farge enn gul lignende ørevoks? Hun gråt da jeg tok bort det verste utenfor øret, men er ellers i fin form slik jeg vurderer det. Hva tror dere? Jeg skal til legen igjen om et par dager for å sjekke CRP opp- eller nedgang så jeg er ikke unødig bekymret - mer nysgjerrig. Tror dere det er øreverk eller tror dere at hun plutselig har "lekket mengder med ørevoks".......? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221575-%C3%B8reverk-9-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
forsytia Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Høres ut som ørebetennelse, vesken som renner ut fra øre vil også ta med og løse opp ørevoks. Ta kontakt med legekontoret og få de til vurdere om timen bør fremskyndes. Ofte er det verste over for barnet når det er gått hull på trommehinnen. Det varierer om det gis medisin for ørebetennelse. Det som er viktig er at hun får løst opp i nesen. Bruk saltvann(fåes i sprayflasker også) ofte slik at forbindelsen mellom øre og nese ikke er tett, da er det mindre sjanse for at veske samler seg i ørene. Hode høyt, heve sengen i den ene enden, dersom hun ligger med hode kun en vei om natten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221575-%C3%B8reverk-9-m%C3%A5neder/#findComment-1657038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.