Gjest GA Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Kollegaen min hadde med sin 15 mndr gamle ny-hentede datter fra Kina på jobb i går. Så søt med to tenner opp og to nede! Og ganske så våken og aktiv. Hun hadde visst vært endel i gåstol, så frasparket var iorden, men hun gikk ikke ennå *s* Tenker de får litt å henge fingrene i når hun slipper seg! Mammaen mente at adopsjonsmyndighetene i Kina ser endel på foreldrenes utseende når de kobler barn med sine nye foreldre, hun mente hun så igjen ansiktstrekk hos foreldre i barna de fikk. Stemmer det med det dere har opplevd? 0 Siter
mamma10 Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Ja, det stemte for oss - og de fleste i vår gruppe. Vår datter er prikk lik broren sin da han var på hennes alder - og vi får mange kommentarer på at hun ligner mye på meg. Min tipp-oldefar (eller noe slikt) med disse familietrekkene var sjømann på midten av 1800-tallet og seilte mye til Kina - og var sin kone notorisk utro (sies det!). Så kanskje hun er mer i slekt med meg enn vi var forberedt på? Det betyr egenlig ikke så mye - vi mennesker er jo alle i slekt. Men at vi har fått et barn som i tillegg matcher vår families psyke så bra er fantastisk! Og det er jo et kjempekomplement for meg da - å høre at verdens vakreste ligner på meg...:-) 0 Siter
AAA Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hehe, det kan umulig stemme hos oss iallefall, for begge jentene våre fra Kina er myyye penere enn både min mann og jeg. ;-) Men faktisk var det ei lita jente i gruppa vår på første turen som er så latterlig lik pappaen sin at det er helt komisk, så kanskje de prøver å matche etter utseendet når de kan? MVH 0 Siter
sol05 Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Vi har fått høre at vår lille datter på 1 1/2 fra Kina ligner på min mann.... Kanskje "hermer" de fakter og uttrykk av oss foreldre? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.