Gå til innhold

Prioriterer jeg familien min for lite?? Svar ærlig..

Anbefalte innlegg

Gjest deppamor

Har akkurat hatt DEN kranglen med sambo..Han mener jeg prioriterer han&sønnen min på 5 mnd for lite..Jeg kan ikke skjønne det..Et vel ikke meninga at man skal oppgi aboslutt alle interesser og venner man har bare fordi man har barn? Jeg er ALDRI på fester eller på byen, jeg møter nesten aldri vennene mine på kveldstid eller i helger(prøver alt jeg kan å avtale å møte de når sambo er på jobb..det er ganske vanskelig åfå til noen ganger men jeg får som regel til en ordning så jeg møter de når han er på jobb).

Jeg synger i kor en kveld i uka hver 14.dag og det har jeg gjort hele livet og synes derfor det er ille å slutte.trives så..

Besøker slektninger en gang i blant, men er også stort sett på dagtid og med måneders mellomrom..Så stort sett er jeg hjemme om kveldene og i helga..

Krangelen starta fordi jeg skal i to bursdager på en helg..mormors 90årsdag og ei venninnes 25 årsdag..sambo og sønn er også invitert i begge men hater sosiale sammenkomster og gidder derfor ikke..Men er visst jeg som er unormal da..

Han besøker aldri sin slekt, mens jeg er i 2-3 fambursdager pluss jul i året..Han har heller ikke noen kamerater i byen å møte, men skal det gå utover meg?

Eller har han rett? Er jeg for lite med min kjernefam??

Fortsetter under...

Gjest lykke til !

.... du kødder nå ?

* Du er hjemme hele dagen med sønnen deres.

* Du er ute fast en kveld annenhver uke, ellers stort sett hjemme.

* Nå er du bedt i to bursdager, en 90 års dag og en 25 års dag, og så reagerer han ..... han må være syk ....

Ta med deg sønnen deres i 90 års dagen, og så tar du deg en hei dundranes fest i 25 års laget ALENE uten han.

Gjest pekka

Siden han hater familiesammenkomster og sånt, så blir han sint fordi du ikke føler som han. Men jeg tror det meste sinnet egetlig er på han selv? Kanskje han har sosialfobi?

Du er ikke ute på for mye, det er han som er ute for lite...

Hvis han hater sosiale sammenkomster og derfor ikke vil være med på ting dere blir invitert på sammen (var det ikke sånn med disse bursdagene?), er det ikke din prioritering det er noe i veien med dersom du drar allikevel. Det er greit at han blir hjemme siden det er din familie og din venninne, men han kan ikke forlange at du skal gjøre det samme.

Han bør forstå at du trenger litt "luft" mens han jobber og du har permisjon(?) Jeg synes ikke det høres ut som om du overdriver. Hvis det ikke er problematisk med amming osv., er det vel også greit at de to gutta får litt alenetid.

Men dere kan få problemer dersom dere etter hvert skal jobbe begge to, dersom dere ikke lager helt klare linjer på hvordan ting skal fordeles. Jeg får en følelse av at han synes det er du som skal ta alt merarbeidet som følger med det å ha fått barn. Så det er viktig at dere får orden på dette i god tid før det er slutt på permisjonstiden - men det bør selvsagt tas opp på en god dag, ikke i kjølvannet av en krangel.

Annonse

Nei det synes jeg ikke! Jeg har besøk eller besøker mamma ca. en gang i uka og mormor en gang i uka. Broren min og familien hans ser jeg ca, hver 14. dag. Samboeren min er med eller er hjemme mens vi har besøk, sa lenge han ikke jobber. Han jobber seine kvelder så jeg er en del aleine. Synes dete r viktig at barnet får se familien vår ofte og bli kjent med dem fra de er babyer. Vi har en sønn på 7 mnd.

Er sammen med venninner en gangi uka, men prøver å legge det til kvelder han jobber seint så vi kanvære sammen når han har fri. Hender ofte venninner blir med på shopping og spise ute i helger hvis vi tar oss en kjøretur.. det synes samboeren min er greit.

Synes du burde kreve at samboeren din er mer sosial. Skal dere bure dere inne drer tre da? Synes det blir helt feil i forhold til dere og ikke minst den lille.. Ungen kommer til å bli livredd familien hvis dere besøker dem så sjelden..

Synes du skal gå i bursdagene uten dårlig samvittighet jeg, ta med deg lille og prøå få med gubben, vil han ikke er det han som ikke prioriterer familien..

Gjest deppamor

Takk for svar, dere! Det hjelper godt å høre! Gjør meg sterkere å stå i mot han når jeg veit jeg har rett;) Jeg er ikke hjemme hver dag i uka med sønnen min altså, jeg er på barseltreff, svømming o.l med sønnen min på dagtid. Er nok enig i at det er han som er med på for lite ting enn jeg for mye..men synes litt synd på han og da.

Helt ærlig synes jeg det virker som om du har en god balanse mellom å være mor til et spedbarn og å være en person med interesser utover familien.

Kanskje sambo er litt sjalu fordi du er mer sosial enn ham? Selv om han ikke liker sosiale tilstelninger, kanskje han skulle ønske han gjorde det?

Det er viktig at du sosialiserer deres vesle barn. Da må du treffe andre. Dette er en av mange viktige oppgaver du har som mor.

Og at du går ut og synger en gang hver 14. dag ser jeg ikke som noe problem i det hele tatt. Synes derimot at det er viktig at du også tenker på deg selv.

Så jeg synes din sambo har en oppgave foran seg, nemlig å være med på en del av disse tingene!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...