Gå til innhold

Vaksine.... Og elendig helsestasjon

Anbefalte innlegg

Den kombi-vaksina ungene får mot polio, difteri, kik-hoste +++ når skal den tas?

Jeg trodde det er ved tre mnd., fem mnd. og åtte mnd. Men på helsestasjonen (som jeg for øvrig mener ikke har kompetanse nok) sier de at det er ved ett år og ikke åtte mnd. Jeg stoler rett og slett ikke på dem.

I dag f.eks fikk jeg en telefon fra sekretæren som sier at barselavtalen var "avbestilt" siden helesøster var syk, jada - avbestilt. : ) Problemet er bare at jeg ikke har hørt et pip om dette møtet.. Blir helt oppgitt. Er bare surr der - alltid! Vi må alltid vente minst 30 minutter over tiden når vi har time. Ikke har vi fått satt opp barselgruppe, selv om andre som har andre helsesøstre der har det.

Helsesøster virker usikker og svarer aldri på det jeg spør om (jeg har stilt to spørsmål i forhold ti vaksina, ellers føler jeg hun ikke har noe å bidra med). Sønnen min fikk time til seks ukers kontroll når han var 2,5 mnd! Påpapirene fra sykehuset som ble sendt dem sto det at jeg ønsket hjemmebesøk raskt pga. ammeproblemer, men fikk aldri noe hjemmebesøk. Vi fikk innkalling når han var 2 uker og da masa hun om denjævla amminga, og tok ikke i ungen engang. Titta så vidt oppi vogna. Vi måtte da vente 50 minutter for bare svada. Er rimelig drittlei hele dama og helsestasjonen. .. *oppgitt* Skal kun bruke helsestasjonen til å ta vaksiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221616-vaksine-og-elendig-helsestasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste gang de får vaksinen er når de er ca 1 år. Min lille pode er 8 mnd og fikk hjernehinnebetennelse-vaksinen i dag. (Han skal tilbake og få begge vaksinene på samme kontroll den mnd som han fyller 1 år).

Hvor mye kosta den? Kan det føres opp på egenandelskortet? Skal høre om poden min også kan få den...

Fikk du beskjed om evt. bivirkninger?

Hvor mye kosta den? Kan det føres opp på egenandelskortet? Skal høre om poden min også kan få den...

Vet ikke om den kan føres opp i egenandelskortet. Har ikke fått regninga ennå. skulle få tilsendt giro i posten, men den kosta 500-600.

Samme bivirkninger som den "vanlige" vaksina. Feber som kunne komme samme dag eller dagen etter, og rødhet/ømhet rundt stikkstedet.

Annonse

Helsestsjonen har rett ang vaksinene.

Hvis du ikke trives med helsesøsteren din kan du bytte. Jeg ble overført til en jeg ikke trivdes med etter å hatt en helt flott helsesøster med første barn. Klagde etter noen håpløse måneder og fikk komme tilbake til den gode:-)

mumitrollet

Her står det noe: http://www.helsenett.no/Reisemedisin/Reisevaksiner---generelt/Vaksinasjonsprogram-for-barn-3

Jeg hadde en helsesøster som var så nyutdannet (omskolert) at hun måtte slå opp i pensumbøkene sine uansett hva jeg spurte om. det eneste hun sa (så vidt jeg kan huske) er: Amme, amme, amme, amme...

Jeg gråt ikke da hun sluttet og jeg fikk en ny helsesøster.

den koster 570 kr og vanlige birvikninger er rødhet og ømhet på stikkstedet , feber , nedsatt matlyst osv. Tuppa vår fikk feber over 39 i i 1,5 døgn etter vaksinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...