Gå til innhold

Vi glemte legetimen i går morges..

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

He he, det hadde vært noe!

Jeg mener at NHD på psykiatriforumet har sagt noe om at dersom psykologtimen ens blir avlyst, så skal man selvsagt ikke betale for den, men også få neste time gratis. Gjelder ikke noe slikt for vanlige legebesøk også, da?

Skrevet

Det er en del som har null respekt for andres tid og blåser i sine avtaler.

Så er det mange som en gang i blant glemmer en timeavtale. Sykt barn om natten er en svært plausibel forklaring.

For leger og andre som jobber mot en timebok er det uansett irriterende, samtidig som man jo kan forstå at ting kan skjære seg for noen og en hver. Den overhøvlingen du fikk hadde vært mer relevant om det var 5. timen på rad du glemte.

Slik du beskriver den legen, tror jeg du bare skal være glad til at dere forsov dere og glemte hele greia. Det er verdt langt mer enn 300,- å slippe å ta barnet sitt med til en slik buldoser...

Tenk når barnet ikke sammarbeider bra, eller om du stiller samme spørsmål tre ganger. For ikke å snakke om, om du skulle bli uenig med legen om noe.

Finn heller en barnelege som kan forstå både foreldre og barn.

mvh

Skrevet

Når det nylig var et medieoppslag om at så mange som 50% ikke dukker opp til avtalt legetime, skjønner jeg at de blir både irriterte og sinte! Det koster samfunnet vanvittige summer også. Så, synd for deg, men det var faktisk din feil at dere ikke møtte; uansett hvilken unnskyldning du måtte ha.

Sånn var det der jeg jobbet. Den gangen gikk legen eller dvs sykehuset i tap på 1470 kr som den gang var satsen som trygdekontoret betalte.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg mener at NHD på psykiatriforumet har sagt noe om at dersom psykologtimen ens blir avlyst, så skal man selvsagt ikke betale for den, men også få neste time gratis. Gjelder ikke noe slikt for vanlige legebesøk også, da?

Det har jeg aldri hørt om.

Men det var noe å merke seg. Jeg skal huske på det om det skjer en gang til.

Gjest sol etter regn
Skrevet

265 for legetimen

35 i gebyr for utsending av giro.

Gebyr for utsending av giro er ganske vanlig; berre sjekk rekning fra strømlevrandør, teleoperatør etc.

Synes også at det burde holdt lenge og vel med rekning i posten!

Forbausa over at legen gidder å ofre tid på å ringe heim til pasienten for å kjefte...

Stemmer det, men da er det vel vanlig at det presiseres, ved at de skriver at det er 35,- i gebyr? :)

Skrevet

Jaja, det høres jo ut til at det var like greit å bytte barnelege uansett da..

Klart det er dumt å glemme en legetime, men du betaler jo regningen. Legens reaksjon var uprofesjonell og overdreven syns jeg.

Er det ikke slik at hun kun betaler egenandelen..? Det koster vesentlig mer at en uteblir fra timen enn det hun betaler, men resten er det vel staten som betaler..?

Skrevet

Er det ikke slik at hun kun betaler egenandelen..? Det koster vesentlig mer at en uteblir fra timen enn det hun betaler, men resten er det vel staten som betaler..?

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer i forhold til egenandel og statstilskudd. Det er klart det er dårlig butikk når folk ikke møter opp til avtalte timer, det koster mye penger.

Men syns du det er rimelig at leger ringer for å kjefte på folk når de ikke møter opp? Jeg syns det er uprofesjonelt, og jeg ville styrt unna en slik lege om jeg kunne.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dette fungerer i forhold til egenandel og statstilskudd. Det er klart det er dårlig butikk når folk ikke møter opp til avtalte timer, det koster mye penger.

Men syns du det er rimelig at leger ringer for å kjefte på folk når de ikke møter opp? Jeg syns det er uprofesjonelt, og jeg ville styrt unna en slik lege om jeg kunne.

Nei, jeg synes selvsagt ikke det er rimelig eller fornuftig av en lege å opptre slik. Jeg hadde blitt ganske opprørt selv også, om jeg ble behandlet slik.

Jeg kommenterte bare at hun ikke betaler hele timen, slik du skrev. Hun betaler egenandelen.

Skrevet

Nei, jeg synes selvsagt ikke det er rimelig eller fornuftig av en lege å opptre slik. Jeg hadde blitt ganske opprørt selv også, om jeg ble behandlet slik.

Jeg kommenterte bare at hun ikke betaler hele timen, slik du skrev. Hun betaler egenandelen.

Ok :o)

mumitrollet
Skrevet

Jeg er faktisk rimelig sikker på at staten ikke refunderer særlig mye når pasienten ikke møter opp. De refunderer kun undersøkelser og behandling.

Skrevet

Som regel har legen annet papirarbeid å ta seg av. Så jeg tror ikke akkurat de sitter å tvinner tomler. Men helt klart best når pasientene møter til av talt tid.

For øvrig må man regne med litt svinn i alle yrker.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...