Gjest Memilie Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Leste i dag at det ikke er bra å spise for mye sushi, fordi det er funnet mange tungmetaller i fisken. (i følge en amerikansk undersøkelse)Det var spesielt høye verdier av kvikksølv i tunfisk. Tunfisken blir beskrevet som uspiselig. Jeg elsker suhsi, men nå vet jeg ikke lenger for kvikksølv vil jeg ikke ha i meg. Men hovedspørsmålet mitt er: Hvorfor er det farligere å spise rå fisk, enn kokt, med hensyn på innhold av tungmetaller? Hvis det er farlig å spise shusi så burde vi vel passe oss for stekt fisk også, men det sier artikkelen ingen ting om.Den har sushi som hovedoverskrivt slik at den får det til å se ut som om at tungmetaller er høyere konsentrert i rå enn i behandlet fisk, er dette rett? Hvilke andre fiskesorter bør vi holde oss unna? Og hva med fiskelever og rogn? Hvilke fiskesorter blir ansett som de tryggeste? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.