Gå til innhold

Sushi - ernæringseksperter.


Gjest Memilie

Anbefalte innlegg

Gjest Memilie

Leste i dag at det ikke er bra å spise for mye sushi, fordi det er funnet mange tungmetaller i fisken. (i følge en amerikansk undersøkelse)Det var spesielt høye verdier av kvikksølv i tunfisk. Tunfisken blir beskrevet som uspiselig.

Jeg elsker suhsi, men nå vet jeg ikke lenger for kvikksølv vil jeg ikke ha i meg.

Men hovedspørsmålet mitt er:

Hvorfor er det farligere å spise rå fisk, enn kokt, med hensyn på innhold av tungmetaller? Hvis det er farlig å spise shusi så burde vi vel passe oss for stekt fisk også, men det sier artikkelen ingen ting om.Den har sushi som hovedoverskrivt slik at den får det til å se ut som om at tungmetaller er høyere konsentrert i rå enn i behandlet fisk, er dette rett?

Hvilke andre fiskesorter bør vi holde oss unna?

Og hva med fiskelever og rogn?

Hvilke fiskesorter blir ansett som de tryggeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...