Gå til innhold

Søvn og mat og sånn

Anbefalte innlegg

Gjest sove problemer allerede

Har en liten pjokk på 4,5 mnd som sover så dårlig på natten. Han våkner ofte hver time og kaver og prater eller gråter litt. Jeg dytter i smokken eller gir mat hvis det ikke nytter. Det er mer kaving og veldig urolig søvn. Han får mat 2-3 ganger hver natt.

Har nå startet med litt grøt til lunsj og kvelds. Får ca av 20-30 ml morsmelk. Det er det jeg klarer å pumpe ut. Dette har han fått i 4 dager og dagsøvnen er blitt bedre. Han sover ca 2,5-3 timer etter lunsjen. Før max en time.

Jeg ammer ca 2 hver time på dagen, har gjort hele tiden.

Men det jeg lurer på er om de kan sove for mye på dagen, når de er så små. Sånn at det går utover natten.

Vi står opp 0700-0800. Så sover han ca 30 min ved 0930 tiden. Så er det pupp og grøt ved 1100 tiden og langsoving etter det. Ca fra 1200-1500. Så sover han gjerne en time eller 30 min. en gang før kl 1800. Vekker han da for å få lagt han 1900-1930.

Er dette normalt?

Hvordan er deres dag og natt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221771-s%C3%B8vn-og-mat-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror blir 5 mnd i morgen. For tiden er rytmen hans omtrent slik:

Våkner 7-7.30. Spiser en gang mellom 8 og 8.30.

Tar dupp ca. 9.30-10 og sover da gjerne i 2-3 timer. Han får som regel tilbud om en liten påtår før ha legger seg.

Er så våken en stund før han tar seg en lur ved 16-tiden. Den varer som regel 1 times tid. Han får da også mat før han legger seg.

Han legger seg en gang mellom 19.30 og 20. Stapper i han mat på kvelden for å gi så mye som mulig. Han sier klart i fra om han ikke vil ha.

Så sover han som regel til rundt midnatt. Da hjelper det ofte med smokk, men ikke bestandig. Ved 04-tiden vil han gjerne ha mat.

Lillebror får også noen skjeer med banan sammen med oljen sin. Dette skjer oftest ved 17-tiden omtrent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...