Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann og våre to små barn på 4 og 1 år skal på tur i morgen, destinasjon besteforeldrene. I dag har 1 åringen vært litt sutrete og snørrete. Planen er at hun får være med dersom hun ikke har feber i morgen. Eller hadde dere send en 1 åring med litt feber på en 45 min flyreise + 30 min på tog? Personlig så vil jeg ikke gjøre det, men mulig jeg er for forsiktig. Jeg gruer meg nok til denne turen selv om alle er friske også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221821-reise-med-sn%C3%B8rrete-lite-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god tur

Gi store mengder saltvann i nesen hele dagen, og helst nesedråper rett før takeoff og landing.

Gi yndlingsdrikken (pupp, saft..) under takeoff og landing. (vent til flyet letter, gir du drikke når flyet taxer rundt, er alt drukket opp før flyet letter).

Ha med nok febernedsettende, nesespray, litt klesskift osv, så går reisen fint! Lag på lag med klær, fly kan både være kaldt og varmt.

Gjest togli

Slik du beskriver det hadde jeg latt barnet reise.

Ifjor sommer når minsten var 13 mnd gammel ble hun syk med feber og forkjølelse dagen før vi skulle fly til Spania på ferie. Hun var sutrete og ikke i særlig god form. Vi passet på å gi henne nesespray før flyturen. Dessuten fikk hun pupp hele veien nedover (eneste måten å roe henne ned på). Det var nok noen som stusset over å se en ettåring henge sovende på puppen i tre-fire timer, men er man syk, så er man syk ;-)

God tur og god bedring til den lille:-)

og mor stod igjen på flyplassen og kjente seg utrolig ensom. Gråt en skvett gjorde jeg også da jeg hadde kommet meg tilbake til bilen. 1 åringen var snørrete i dag, men ingen feber og humøret var bra. Er selv syk så nå skal jeg krype under dyna å pleie meg selv til de kommer tilbake på mandag. Flyet har landet, huset kjentes utrolig tomt da jeg kom hjem, enn å si ja til at de kan være borte helt til mandag. Nei da, jeg vet at de får noen topp dager, det er bare for meg det er uvant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...