Gå til innhold

barn som ikke bæsjer

Anbefalte innlegg

Gjest synes så synd på henne!

Har en baby på 8 mnd som har hatt problemer med avføringen siden hun begynte med fast føde (da var hun 6 mnd). Har kontaktet lege og helsesøster, men det eneste de kan si er det jeg allerede gjør; ikke banan/gulrot, gi fruktpuréer, sviskesaft, vann og havregrøt, evnt maltekstrakt. Har også blitt anbefalt mini-klystér men det hjelper jo bare de gangene det blir brukt -ikke for de neste dagene. Kan ikke bruke klystér hele tiden heller.

Babyen er ganske mye sutrete for tiden og sover dårlig på nettene -våkner ofte. Bæsjer bare små "modelleringsaktige" klumper og ser at det er mer avføring i hullet som hun ikke får ut. Blir selvfølgelig ganske sår..

Er det noen som har noen tips???? Begynner å bli fortvilet!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221834-barn-som-ikke-b%C3%A6sjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yljali

Huff, da. Stakkars liten.

Vi blanda hjemmelaga sviskepuré i all grøt. Det var veldig populært. Og så tillot jeg meg å ha bittelitt hvetekli i grøten. For å få gang på magen brukte vi også å "trene" litt med beina og være litt aktive med barnet innimellom.

Apoteket har Duphalac (eller noe sånt) ved krise. Og så kan det hjelpe å smøre på en lokalbedøvende krem når du ser at det er aktivitet. Noe sånt som folk med hemoroider bruker. Men spør for all del på apoteket om du kan bruke sånt på barn.

Annonse

Ikke her tydeligvis. Har brukt det i fire uker uten å merke noen forskjell!

Da må dere kanskje øke doseringen på laktulosen da?

Noen barn med melkeintoleranse får steinhard mage i stedet for diare. Hvis barnet ditt har fått melkeprodukter, ville jeg prøvd å kutte ut for en stund og se om det hjelper. Mitt barn var sånn, jeg måtte plukke de harde knollene ut, han skrek og blødde. Det eneste som hjalp var å kutte ut melken helt.

Morsmelkstillegg er jo basert på kumelk. Mange grøter og middager for babyer er også tilsatt melkepulver.

Ikke her tydeligvis. Har brukt det i fire uker uten å merke noen forskjell!

Ok.

Malt hjalp ingenting på våres kar da han hadde treg mage. Men lactulose to ganger daglig hjalp veldig bra! Har du prøvd malt da? Mine eldste unger fikk malt da de var små (med god effekt). Ellers er det viktig med mye drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...