Gå til innhold

Våre barns venner

Anbefalte innlegg

Gjest mammatilgutten

De fleste foreldre opplever sikkert fra tid til annen at man skulle ønske at vi kunne bestemme hvem barna skal være sammen med. Slik er det jo ikke, barna må få ta sine egne valg og leke det de vil leke med hvem de vil.

Likevel er jeg "bekymret" og finner det litt merkelig at vår sønn på 10 år alltid er sammen med jenter. Det har han vært fra han var liten, han har alltid foretrukket venninner. Trodde han skulle få en guttekompis eller flere med årene, men det ser ut som han fremdeles trives sammen med jenter. Han virker rett og slett uiinteresert i det guttene holder på med. Han leker ikke spesielle jenteleker, de spiller gameboy, aker, går på ski etc. som de andre, men han holder seg alltid sammen med dem. Han bryr seg ikke om hva andre sier, og merkelig nok blir han ikke ertet heller. Men vi merker at guttene etterhvert ikke har interesse for han heller, de tar han vel nærmest for en av jentene. Jeg ber egentlig ikke om gode råd, for de finnes ikke. Vi kan ikke bryte inn og bestemme hvem han skal være sammen med, og hvis vi prøver oss på en forklaring på hvorfor vi ønsker han skal holde kontakten med guttene så blir han sinna. Noen med like erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221851-v%C3%A5re-barns-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2

vær glad for at han trives så godt blant noen. Det hadde vært mye verre hvis han ikke gikk i lag med jentene heller og gikk rundt aleine. Vi hadde en gutt i klassen som var mye med jentene. Han ble heller aldri mobbet. Han var kjempegrei å snakke med.

Jeg skjønner dog at du er bekymret. En er alltid redd for at ungen din skal være utenfor malen

Gjest miomii

Jeg har en svært harmonisk og fornøyd gutt på 8 år som også har flest jentevenner. Han er ofte den eneste gutten i klassen som blir bedt i jenteselskap.

Jeg prøver å skyve bort bekymringene og heller se at han er fornøyd. Men det hender jeg tenker at dette ikke er så bra, at han senere i livet vil ha stort utbytte av kamerater.

Han leker av og til med gutter, men som regel med jentene. Og jentene synes han er skikkelig kuul - han er veldig kreativ og liker å underholde jentene med guttegreiene sine.

Han trives på skolen og virker ellers veldig fornøyd med tilværelsen. Det er det som får meg til å slappe av :)

Gjest abrahamsen

Jeg gikk i klasse med en som var akkurat sånn. Men han var med på våre jenteleker som hoppestrikk ol. Vi likte svært godt å ha ham med og han likte seg best sammen med oss jentene. Vi var roligere enn guttene, det passet kanskje ham? Han ble litt ertet, men brydde seg overhodet ikke.

Jeg aner ikke hva han gjør eller hvordan det har gått med ham, men tror nok han har det bra i dag som voksen:o)

Du er fornuftig som ikke legger deg bort i hvem han leker med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...